17 115 läst ·
31 svar
17k läst
31 svar
Provtrycka golvvärme
Sida 1 av 3
Det skall du absolut se till att får gjort! Det blir en krånglig historia om läckor upptäcks försent, det är tyvärr väldigt vanligt att man hoppar över den biten, med förklaringen att det brukar man hoppa över. Se till att du är närvarande för säkerhets skull, (talar av egen erfarenhet)
Bara att hoppas att det är vindstilla.....lajbanson skrev:
Cattis har ni testat detta? Intresserad av att veta mer om någon vet nå't. Tror i och för sig att jag håller mig till min manometer....
Jo men efter gjutning är det ju så att säga försent, om man inte har turen att läckan ligger ovan betong. vitsen med att provtrycka är ju att lätt kunna laga felet. Det blir ju en automatisk prov-tryckning när du startar systemet, vi skulle kolla våran mätare i upp till ett dygn
Alltså ännu en post på den ingjutna golvvärmens minuskonto. Ett mindre läckage märks inte för användaren, men betongen blir mer och mer fuktig vid läckagestället.
Oddsen för ett läckage är nog milt uttryckt skyhöga, men vad kan hända på längre sikt om en ingjuten slang börjar läcka?
Oddsen för ett läckage är nog milt uttryckt skyhöga, men vad kan hända på längre sikt om en ingjuten slang börjar läcka?