Hej.

Vet att detta är altandelen men ni brukar ju bygga fina trappor här med så....
Jag har precis bilat bort min gamla betongtrappa och behöver nu något att skutta upp till dörren på, det är så jobbigt att klättra in varje gång.
Jag är inte ute efter att bygga någon snygg, varaktig lösning utan vill ha något provisoriskt som håller ett år så jag hinner fundera ut hur jag egentligen vill ha den sidan av huset.

Förutsättningar = avståndet från marken till dörrens underkant är ca 90 cm. Jag vill ha någon liten form av plattform att stå på som är såpass stor så jag kan öppna dörren utan att behöva gå ner igen.

Vad skall jag köpa? Räcker det att bygga en liten fyrkantig regelform på markplattor med lite färdiga vangelstycken fastskruvade på sidan eller kommer alltihop braka ihop för mig till vintern då?
Jag hittar bara beskrivningar på seriösa byggen, jag vill ha något billigt som jag kan slänga med gott samvete när jag väl bestämt mig för att bygga en glasveranda där. :)

C
Köp vanligt virke, inte tryckat, så sparar du dom kronorna. Se till att det verkligen rivs dock, hållbarheten efter ett år är kanske något tveksam. Annars bygg "som vanligt", typ, fast du kan kanske palla upp det på nåt provisoriskt, typ plattor eller liknande, istället för att gräva plintar tex. Se till att det sitter fast i väggen bara. Nåt provisoriskt räcke kan vara bra, så ingen halkar och slår sig i vinter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.