Hade en säljare ifrån Motek hos mig igår och då fick jag känna på dom nya Protool skruvdragarna och fick se deras lilla dammsugare . och måste säga att deras skruvdragare verkade väldigt trevlig . Kanske ska bli ett kompliment till C12.an .

bla 4 växla 3800 varv , slag till borrning i murverk , lion , centrotec mm

Nu blev behovet av ny dragare akut.

Är det någon som vet vad en PDC 18-4 TEC LI går loss på?
Eller är det av typen -måste du fråga så...

Och var det finns att shoppa i huvudstaden?

protool PDC18-4 SET kostar 5130 riksdaler plus moms sitter med fakturan i handen
men den e värd var enda krona
stark som fan å snabb väger nästan inget plussatt dom lämnar 3 års garanti även på batterierna
FESTOOL på ett annat sätt

CENTRTEC grejorna från FESTO passar men gispstoppen passar ej hadde varit grymt protoolen snurrar ju så fort
Dom kommer med en gipsautomat som snurrar 4000 väger 1.9
kommer runt nyår väntar medspänning för det e samma prestanda som min fein men den har en sladd(som man alltid ställer bocken på)

Blir alltid hybris när jag läser om anonyma egna tester mot konkurrenter....
Lite "Vitamininstitutet i Schweiz" över det hela.

Att sedan batteridesignen är ett återfall från Östtyska designundret Trabant.

Allt ovan hindrar dock inte att maskinen är bra.... kanske inte prisvärd---men bra.

Jag gillar platta batterier. Och att ställa ifrån mig dragaren.

Vi pratar alltså 10 lock komplett med centrotek-tillbehören... När jag blir heltidsbyggare får det bli en. Får spara tills dess.

P
robban1891 skrev:
CENTRTEC grejorna från FESTO passar men gispstoppen passar ej hadde varit grymt protoolen snurrar ju så fort
Dom kommer med en gipsautomat som snurrar 4000 väger 1.9
kommer runt nyår väntar medspänning för det e samma prestanda som min fein men den har en sladd(som man alltid ställer bocken på)

du menar duradrive dragarna?

http://www.protool.de/duradrive/index.php?cc=de&lc=de

är själv grymt sugen på en protool dragare men priset säger stopp.. iaf för tillfället :o

Nimajneb skrev:
Blir alltid hybris när jag läser om anonyma egna tester mot konkurrenter....
Lite "Vitamininstitutet i Schweiz" över det hela.

Att sedan batteridesignen är ett återfall från Östtyska designundret Trabant.

Allt ovan hindrar dock inte att maskinen är bra.... kanske inte prisvärd---men bra.
Håller helt med dig angående egna anonyma tester - helt värdelöst och känns inte seriöst. Tyvärr så är festool-katalogen full av dem:(

Angående batteridesignen så tycker jag att den ser helt ok ut. Kanske lite bred, men den stora bottenytan är toppen. C12 har också en stor bottenyta - vilket tillsammans med bra balans för maskinen utmärkt att ställa ifrån sig upprätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.