Nu är det en bild på några Protoolverktyg i festoolkostym på festools förstasida

En bekant till mig jobbar på ett båtvarv, dom har haft blå Bosch slipmaskiner i runt 20 år som fungerat helt ok (och dom kan stå och slipa skrov i veckor).
Men dom fick i alla fall för sig att prova Festool, dom har ju mycket fiffiga lösningar på sina produkter.
så dom köpte in 2 st. slipmaskiner men dom höll bara i c:a 2 veckor
Så han var inte skärskilt imponerad. Detta var ju några år sedan så dom kanske är bättre nu.

T
Nordis123 skrev:
En bekant till mig jobbar på ett båtvarv, dom har haft blå Bosch slipmaskiner i runt 20 år som fungerat helt ok (och dom kan stå och slipa skrov i veckor).
Men dom fick i alla fall för sig att prova Festool, dom har ju mycket fiffiga lösningar på sina produkter.
så dom köpte in 2 st. slipmaskiner men dom höll bara i c:a 2 veckor
Så han var inte skärskilt imponerad. Detta var ju några år sedan så dom kanske är bättre nu.
Protool är inte mycket bättre, hade en Protool RGP 80 innan, efter två år så började det flyga ut plastdelar ur den, det var kylfläkten som trillade isönder bit för bit:x

Ja där ser man

Svågern har en SSU200, den är brutalt cool!

Robert-san01 skrev:
Svågern har en SSU200, den är brutalt cool!

Hur blir snittet? Ser det grovkapat ut eller jämförbart med sänksåg?

Har faktiskt inte sett det, bara sett sågen. De har den för att kapa timmer när de bygger hus så jag misstänker att snittet blir som med en slö och grov klinga på cirkeln. Det är inte till finliret han har den till om man säger så. ;)

Köpte Festools nya gipsautomat idag och den har lite nya funktioner som jag gillar + att den var väldigt tystgående.

Vad är det för nya funktioner du gillar? Alltid nyfiken på nya prylar vettu :)

Man behöver inte trycka på någon knapp, utan bara pressa den mot gips och den startar och drar i skruven för att stanna motorn när skruven är i skruvad. Skulle man sedan inte lyckas dra in skruv helt så tar man enkelt bort nosen och pressar bitsen mot skruven och den pulsar i skruven. Ju hårdare man trycker desto fortare drar den i den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.