6 213 läst ·
23 svar
6k läst
23 svar
propphållare
Sida 1 av 2
Propphuv?
Finns "överallt", åtminståne gänga II dvs den upp till 25 A. Har tom sett dem i vanliga livsmedelsaffärer.
På vilket sätt passar det inte, de har varit lika i 100 år?
Finns "överallt", åtminståne gänga II dvs den upp till 25 A. Har tom sett dem i vanliga livsmedelsaffärer.
På vilket sätt passar det inte, de har varit lika i 100 år?
Vad ska du ha för mätarsäkringar?
16, 20 Ampere
Ska du ha 20A och köpt 16 A passkontakter så funkar det inte.
Passkontakterna går inte att sätta in större säkringar än de är gjorda för
Vad är anledningen till att du ska byta passkontakter?
Har du rätt verktyg till att byta dessa?
Använd inte något oisolerat verktyg, bottendelen är spänningsatt om du inte bryter i kabelskåpet så var försiktig
16, 20 Ampere
Ska du ha 20A och köpt 16 A passkontakter så funkar det inte.
Passkontakterna går inte att sätta in större säkringar än de är gjorda för
Vad är anledningen till att du ska byta passkontakter?
Har du rätt verktyg till att byta dessa?
Använd inte något oisolerat verktyg, bottendelen är spänningsatt om du inte bryter i kabelskåpet så var försiktig
Jag kopplar inte heller riktigt, om ordvitsen ursäktas. Är det huven eller passdelen som krånglar?
Problemet är att när jag satt proppen i hållaren går den inte att skruva i i mer en liten bit eftersom proppen inte verkar bottna i hållaren. Det finns en bit av plåten i hålaren som är lite utvikt, antagligen för att låsa mot proppen? Men den tar istället emot när jag ska sätta i proppen i hållaren. Om jag tar i rejält kan jag pressa proppen längre in i hållaren men ska det verkligen behövas? Upplever även att gängorna inte passar helt med delen i proppskåpet. Jag antar att det bara finns en typ av hållare, så det beror väl antagligne på att skåpet är gammalt?
Tryck i proppen till du ser att den bottnar i det lilla hålet på propphuvens ände, sedan är det bra att skruva i proppen OM det är rätt styrka på proppen så att den passar i bottenkontakten. Är bottenkontakten/passdelen grå så ska det vara 16 A blå 20 A och gul 25 Amper
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det verkar som det sitter en flik i propphuven som ska hålla fast proppen och den kanske är i hårdaste laget.
Det är nog bara att trycka på tills proppen bottnar i huven.
Fliken kanske går att bryta tillbaka en bit.
Protte
Det är nog bara att trycka på tills proppen bottnar i huven.
Fliken kanske går att bryta tillbaka en bit.
Protte