Behöver lyfta bort radiatorn tillfälligt, diameter på gängan verkar vara 20.6mm när jag mäter med skjutmått men lite svårt att mäta exakt.
Vad behöver jag köpa för att proppa?
Vad behöver jag köpa för att proppa?
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Der första du måste veta är om det är 1-rörsystem eller 2-rörsystem,
Vid 1-rör så måste det på en förbigångskoppel om resten av radiatorerna ska fungera.
Vid 2-rör så pluggas bara rören.
Edit: rättstavning
Vid 1-rör så måste det på en förbigångskoppel om resten av radiatorerna ska fungera.
Vid 2-rör så pluggas bara rören.
Edit: rättstavning
Redigerat:
Är det bara tillfälligt å du ändå måste tömma systemet så är det väl bara att låta det vara tömt till du är klar. För du behöver väl inte köra värmesystemet... annars är det som föregående skrivare skriver, måste veta om det är ett ettrörsystem eller tvårörsystem. Jag skulle sätta min 5kr på tvårörs
Det är 1 rör.V Vector skrev:Är det bara tillfälligt å du ändå måste tömma systemet så är det väl bara att låta det vara tömt till du är klar. För du behöver väl inte köra värmesystemet... annars är det som föregående skrivare skriver, måste veta om det är ett ettrörsystem eller tvårörsystem. Jag skulle sätta min 5kr på tvårörs
Tillfälligt 😅 det är ett diffust uttryck. Köper nog ett förbigångsrör. Arbeten brukar dra ut på tiden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden