Behöver lyfta bort radiatorn tillfälligt, diameter på gängan verkar vara 20.6mm när jag mäter med skjutmått men lite svårt att mäta exakt.

Vad behöver jag köpa för att proppa?

• VVS-installation under diskbänk, kopparledningar och avstängningsventiler. Nedsläckt och lite suddig bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar och ventiler vid vägg, potentiellt för uppvärmning eller vatten, med tecken på åldring eller slitage.
    Skapa konto
Enklast är att sätta ett förbigångskoppel, gängan är m22

Der första du måste veta är om det är 1-rörsystem eller 2-rörsystem,
Vid 1-rör så måste det på en förbigångskoppel om resten av radiatorerna ska fungera.
Vid 2-rör så pluggas bara rören.

Edit: rättstavning

Redigerat:
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Det är ettrör på denna delen.

Då skall kolla på förbigångskoppel m22 🙏

Är det bara tillfälligt å du ändå måste tömma systemet så är det väl bara att låta det vara tömt till du är klar. För du behöver väl inte köra värmesystemet... annars är det som föregående skrivare skriver, måste veta om det är ett ettrörsystem eller tvårörsystem. Jag skulle sätta min 5kr på tvårörs

V Vector skrev:
Är det bara tillfälligt å du ändå måste tömma systemet så är det väl bara att låta det vara tömt till du är klar. För du behöver väl inte köra värmesystemet... annars är det som föregående skrivare skriver, måste veta om det är ett ettrörsystem eller tvårörsystem. Jag skulle sätta min 5kr på tvårörs
Det är 1 rör.
Tillfälligt 😅 det är ett diffust uttryck. Köper nog ett förbigångsrör. Arbeten brukar dra ut på tiden.

Tack för hjälpen

• Vattenledningar och kran fastsatt på trävägg med isolering synlig vid foten.
    Skapa konto
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.