Mucho snyggt! Sådär kan jag tänka mig att ha på vår "balkong" också 👍

• Gilla
slacker
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Kaos på jobbet - Fram och tillbaka - Klämde 16 timmar i Göteborg igår bara för att slippa jobba idag. Mot HQ i Tyskland imorgon och nästa vecka spenderas i Estland… 😑
Så kommer man på att det är APT på förskolan och man får avrunda vid 1330 bara för att hinna - Inte många timmar men fick svetsat det sista - Snabbröja lite på bygget så man fick kolossen inomhus. Goooooode så tung och osmidig denna där!! 4250x1000

[bild][bild]
slacker slacker skrev:
Kompisen ringde i tisdags - ”jaha, hur ser din vecka ut!?”
”Torsdag kan jag nog styra om, hurså!?”
”Topp, då kör vi Torsdag!”

Så det var bara att åka ut - Och sen kom han med en av sina anställda i släptåg dessutom! 😁
Fick precis på två varv primer och två varv svart på ytterkanterna som blir svårt att måla senare - Sen var det bara in i sprayångorna och köra!!

Man kan bara säga tack och vara ödmjuk inför vissa vänner, visst - Han snodde med sig dominon när han åkte så det kanske fanns en baktanke ändå!? 🤔

Men det var det värt!!

[bild][bild][bild][bild]
Wow, verkligen snyggt byggt, me like.
"Slacker" jag läste ett tidigare inlägg -22 om en KA som ni sökte och hade sån jäkla tur med att hitta.
Jag svarade i det inlägget men det kanske är avslutat så försöker nå dig här för jag är nu i samma situation 🥲, måste få fatt i en KA som kan hjälpa mig då det brinner i knutarna för mig nu, riktigt jobbigt gånger 5 men för att lösa åtminstone detta problem så skulle jag super uppskatta om du kan dela med dig av denna snälla KA som du hittade. Jag behöver all hjälp jag kan få i detta nu. Hjälp mig snälla 🤗

Julia35 Julia35 skrev:
Wow, verkligen snyggt byggt, me like.
"Slacker" jag läste ett tidigare inlägg -22 om en KA som ni sökte och hade sån jäkla tur med att hitta.
Jag svarade i det inlägget men det kanske är avslutat så försöker nå dig här för jag är nu i samma situation 🥲, måste få fatt i en KA som kan hjälpa mig då det brinner i knutarna för mig nu, riktigt jobbigt gånger 5 men för att lösa åtminstone detta problem så skulle jag super uppskatta om du kan dela med dig av denna snälla KA som du hittade. Jag behöver all hjälp jag kan få i detta nu. Hjälp mig snälla 🤗
Godmorgon Julia35 - Skickar dig ett meddelande med info om Lars som vi engagerat, men som sedan inte behövdes enligt bygglovet.

• Wow
Appendix
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Godmorgon Julia35 - Skickar dig ett meddelande med info om Lars som vi engagerat, men som sedan inte behövdes enligt bygglovet.
Godmorgon 🤗 tack att du svarade, var hittar jag direktmeddelanden? 🤔 Jag har råkat ut för så mycket detta år och senaste 5 åren så jag har gått in i väggen. Tydligen fått en handläggare som går helt efter boken så även om bygglovet lämnas in 15år i efterhand (ärvde stugan för par år sen) så måste ha en KA. Letar verkligen efter billigaste möjliga möjlighet.
Mvh Julia

Julia35 Julia35 skrev:
Godmorgon 🤗 tack att du svarade, var hittar jag direktmeddelanden? 🤔 Jag har råkat ut för så mycket detta år och senaste 5 åren så jag har gått in i väggen. Tydligen fått en handläggare som går helt efter boken så även om bygglovet lämnas in 15år i efterhand (ärvde stugan för par år sen) så måste ha en KA. Letar verkligen efter billigaste möjliga möjlighet.
Mvh Julia
Klicka på din profilbild sedan inkorgen.
Profilmeny med inkorgsalternativ markerat i rött på diskussionsforumets gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Peter #11
  • Laddar…
Fick två stilla dagar på jobbet så varför inte passa på lite!

Panelen på ena sidan kattvinden loft slutförd;
Byggprojekt i loft: panel på kattvinden klar, verktyg framför inkl. hammare och såg, samt påbörjat arbete med lister och ramar.
Skapa konto

Och då skåpet för vattenfördelaren beställdes till en 95regel och väggen faktiskt bara är 70mm så stack ramen ut lite. Så en till ram av spill MDF, en ram på ramen helt enkelt. Får nog måla in den där;
Vit metallram med en ram av MDF på ett betonggolv, förklarar anpassningslösning vid renoveringsprojekt.
Skapa konto
Vitt skåp för vattenfördelaren på vägg med ram av MDF, rör synligt. Primer på golvet och verktyg syns också.
Skapa konto

Och så fart på spottar i smygarna i ena sovrummet - Stopp i det där röret så fick borra lite i väggen tyvärr - Mera spackla och måla med andra ord! 😅

Fönsterfoder med spotlights ovanför, diverse byggmaterial och rengöringsprodukter på fönsterbrädan, synliga detaljer av pågående renovering.
Skapa konto

Sen ett ryck med att städa av hallen - Primer och in med nya golvet!

Nylagt grått klinkergolv i hall, löpande snöre från en spole och en elkabel på golvet, dörröppning med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Nylagt grått klinkergolv i en hall under renovering, med synliga dörröppningar och en vitmålad vägg.
Skapa konto
Grått klinkergolv i hall med trappa och vitmålade väggar.
Skapa konto
Grå kakelgolv i hall; verktyg, färgburk och paket med trägolv i dörröppning; dörrlister och vita väggar synliga.
Skapa konto
Grått klinkergolv nylagt i hallen med synliga trappsteg av trä till höger och rum i bakgrunden. Golvet är redo för fogning.
Skapa konto

Fog på det där så är det dags för smyg ytterdörr, innerdörrar och lister.

Ångest för all målning som återstår asså…

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Sunday - Funday!!

Foga golv och in med innerdörrarna. Passade på med foder och golvlister och städa av bygget lite. Det tar sig… Grått klinkergolv i hall med två dörröppningar i bakgrunden.
Skapa konto
Två vita trädörrar med silverfärgade handtag i ett hörn av ett rum med gråa klinkergolv och en taklampa i plastförpackning.
Skapa konto
Trähylla i trä under trappa, ljus vägg, vit dörr och grått klinkergolv.
Skapa konto

Har ju haft ett hål väggen i huvudbyggnaden ett par år sedan man kapade hål in i stugan och panelade för dörren som enbart gick till just dasset.
Alltid haft en dörr till rummet i sig, men då ”dryckes” kylen står där så blir det torka när någon går på muggen.

Så toan fick sig en dörr även den idag! Vitt rum med en stängd dörr, ett kylskåp till vänster och en kaffebryggare på en hög av kartonger till höger.
Skapa konto

Kartongerna i bild är förbränningstoan till nya bygget! 👍

• Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Fick två stilla dagar på jobbet så varför inte passa på lite!

Panelen på ena sidan kattvinden loft slutförd;
[bild]

Och då skåpet för vattenfördelaren beställdes till en 95regel och väggen faktiskt bara är 70mm så stack ramen ut lite. Så en till ram av spill MDF, en ram på ramen helt enkelt. Får nog måla in den där;
[bild][bild]

Och så fart på spottar i smygarna i ena sovrummet - Stopp i det där röret så fick borra lite i väggen tyvärr - Mera spackla och måla med andra ord! 😅

[bild]

Sen ett ryck med att städa av hallen - Primer och in med nya golvet!

[bild][bild][bild][bild][bild]

Fog på det där så är det dags för smyg ytterdörr, innerdörrar och lister.

Ångest för all målning som återstår asså…
”Men guuud förbannat så snyggt”

• Älska
slacker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.