Appendix Appendix skrev:
Klart grabben ska ha en häst ❤️
Faktiskt lovat just grabben en helt egen maskin när han fyller 6år.
Frun verkar definitivt inte hålla med om att det är en bra idé…

• Älska
Appendix
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Faktiskt lovat just grabben en helt egen maskin när han fyller 6år.
Frun verkar definitivt inte hålla med om att det är en bra idé…
Fruar ofta voice of reasons and sanity.
Men även lite tråkigare. 6 år känns lagom 😁

• Älska
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Fruar ofta voice of reasons and sanity.
Men även lite tråkigare. 6 år känns lagom 😁
Kände på mig att du skulle ta min sida i det här - Skulle du möjligtvis kunna ringa frugan och prata lite!? 😉

• Haha
lizaliza och 1 till
  • Laddar…
Alltså - Frun tog en ny tjänst och med det så blev det att hon jobbar vissa helger.
Nu är man ju ändå förälskad i kvinnan men hur fanken tänker hon där!?
Man får ju inte mycket gjort med Lill-Skiten som säger ”pappa!?” 100ggr per dag.
Men ändå, målar som en tok! Och leker elektriker på det och plejdar för fullt! Det tar sig!
Får även in det nya Cisco systemet som förhoppningsvis skall täcka in den här halva av ön’ 😅

• Ställningsplattform inomhus framför stora fönster i vinkel med utsikt över trädgård och parkering; renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum under renovering med ett högt snedtak, stora trekantiga fönster, byggnadsställning och en Cisco-låda på ett bord.
    Skapa konto
  • Vitmålad rum med en obruten vägg, synlig trappa och byggmaterial på golvet. Vissa verktyg ligger på en hylla i rummet.
    Skapa konto
  • Interiör av hus under renovering med stora fönster och byggställning, utsikt över trädgård och svensk flagga utanför.
    Skapa konto
  • Rum under renovering med målarburkar och verktyg på ett skåp, nyinstallerad taklampa och fönster som visar träd utanför.
    Skapa konto
  • Trappor i trä och nymålade väggar i ett pågående renoveringsprojekt. Kablar och verktyg syns på trappan och golvet.
    Skapa konto
  • Fönsternisch med verktyg och material för målning och elarbete, synligt träd utanför.
    Skapa konto
  • Vitmålat rum med taklampa täckt av plast. Verktyg och dammsugare syns i hörnet.
    Skapa konto
  • En nätverkscentral med en Cisco-enhet och flera kablar installerade på en vägg, en del av ett hemnätverksprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Man är en dålig kompis asså - Vart, alltså på riktigt, tog tiden vägen!?
Det händer saker och jag är värdelös på att uppdatera - När saker och ting hopar sig så är det ”admin” som jag stryker från listan, och just ”admin” det är där ni kommer in i bilden.

Bygget står inte stilla alls, men det går inte fort heller. Pengar styr och just nu är det lite av en bristvara.
Golv köptes däremot in - 25.000 senare typ! 😆
Så sovrummen nere och loftet har faktiskt fått sig ett Bjelins golv…. Önskar jag hade bilder på det!
Nytt Bjelins golv lagt ovanpå underlag i ett rum med utsikt över en grön trädgård genom stora fönster.
Skapa konto
Staplade paket med Bjelin golvplankor i ett rum under renovering, delvis ohyvlade ytor syns.
Skapa konto

Men kattvindarna är klädda med panel!! Bara en sån sak! 😃 Vit träpanel och inbyggda förvaringsutrymmen under en sned takyta, med några verktyg och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

Vet inte om jag postade dessa där lådorna av grå Valchromat när jag tänker efter - Måste ju använda utrymmet man har!

Planen var glas som räcke på loftet och kring trappen men det har visat sig att det kostar en arm och typ ett halvt ben så idag fick jag ett damp ryck och hämtade stål. Och dammade dessutom av svetskunskaperna sedan 20 år tillbaka i tiden, tills jag fick slut på tråd i svetsen - Första gången med ”flux core” dessutom.
4 timmar var allt jag fick och frun godkände ingreppet digitalt - Klappar mig lite på axeln ändå!! Loftvy med nytt trä- och metallräcke, trägolv och lofttrappa syns. Stora fönster med utsikt över träd utanför, samt byggmaterial på golvet.
Skapa konto
Svetsad metallkonstruktion på trägolv med verktyg och material i bakgrunden.
Skapa konto
Metallräcke på ett loft med träpaneler och golv i ljus ton, omgärdat av verktyg och materialrester.
Skapa konto

Hur jag skall kunna lyfta den 4,2m sektionen är däremot oklart! 😅

Högst tillfälligt, inte klart osv… men ändå magiskt att få till nått man bara visualiserat i huvudet!

• Gilla
Snigla och 19 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Man är en dålig kompis asså - Vart, alltså på riktigt, tog tiden vägen!?
Det händer saker och jag är värdelös på att uppdatera - När saker och ting hopar sig så är det ”admin” som jag stryker från listan, och just ”admin” det är där ni kommer in i bilden.

Bygget står inte stilla alls, men det går inte fort heller. Pengar styr och just nu är det lite av en bristvara.
Golv köptes däremot in - 25.000 senare typ! 😆
Så sovrummen nere och loftet har faktiskt fått sig ett Bjelins golv…. Önskar jag hade bilder på det!
[bild][bild]
Men kattvindarna är klädda med panel!! Bara en sån sak! 😃[bild]
Vet inte om jag postade dessa där lådorna av grå Valchromat när jag tänker efter - Måste ju använda utrymmet man har!

Planen var glas som räcke på loftet och kring trappen men det har visat sig att det kostar en arm och typ ett halvt ben så idag fick jag ett damp ryck och hämtade stål. Och dammade dessutom av svetskunskaperna sedan 20 år tillbaka i tiden, tills jag fick slut på tråd i svetsen - Första gången med ”flux core” dessutom.
4 timmar var allt jag fick och frun godkände ingreppet digitalt - Klappar mig lite på axeln ändå!! [bild][bild][bild]

Hur jag skall kunna lyfta den 4,2m sektionen är däremot oklart! 😅

Högst tillfälligt, inte klart osv… men ändå magiskt att få till nått man bara visualiserat i huvudet!
Vad snyggt! Ditt framtida jag kommer bli tacksam över att slippa putsa glas.

• Älska
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Räcket ser mycket lovande ut!
Känslan av att göra saker själv trumfar alltid att köpa färdigt.

• Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Lyckades klämma in 3 timmar till på den där idag mellan email, telefonmöten och diverse samtal…

10mm rundstång och 40x20x2 profil för den som undrar!

Blir nog en träprofil upptill.. Lite färg så är det klart för montage så får vi se när man hinner få till det långa räcket - vinklarna är ju kända nu så borde gå fort att kapa till materialet!
Metallräcke av 10mm rundstång och 40x20x2 profil, lutad mot en vägg inuti ett rum, bredvid en stege och ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 11 till
  • Laddar…
P
slacker slacker skrev:
Lyckades klämma in 3 timmar till på den där idag mellan email, telefonmöten och diverse samtal…

10mm rundstång och 40x20x2 profil för den som undrar!

Blir nog en träprofil upptill.. Lite färg så är det klart för montage så får vi se när man hinner få till det långa räcket - vinklarna är ju kända nu så borde gå fort att kapa till materialet!
[bild]
👍 Träprofil upptill kommer sitta som en smäck 👌

• Gilla
slacker och 4 till
  • Laddar…
P Prylar skrev:
Vad snyggt! Ditt framtida jag kommer bli tacksam över att slippa putsa glas.
Instämmer helt. Har glas i ett liknande läge och det är inget jag skulle rekommendera till någon som inte älskar putsning.

Däremot mins jag det som rätt billigt. Köpte glass med fästen på nätet och satte på stolpar av trä. Innan pandemin dock.

Döktig pöjk!

Jobbigt när livet ska ha sitt. Men man får väl tänka att projekten alltid finns kvar. Aldrig fel prioritera de nära

• Älska
slacker
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Instämmer helt. Har glas i ett liknande läge och det är inget jag skulle rekommendera till någon som inte älskar putsning.

Däremot mins jag det som rätt billigt. Köpte glass med fästen på nätet och satte på stolpar av trä. Innan pandemin dock.
Det är ju just det där - Att minska saker som stör utsikten. Lägg till byggnorm med 100kg sido tryck med tanke på fallhöjd. Den är svår, kompromissen får ändå fruns godkännande så man får bara ta det som en Win!! 🥇

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Kaos på jobbet - Fram och tillbaka - Klämde 16 timmar i Göteborg igår bara för att slippa jobba idag. Mot HQ i Tyskland imorgon och nästa vecka spenderas i Estland… 😑
Så kommer man på att det är APT på förskolan och man får avrunda vid 1330 bara för att hinna - Inte många timmar men fick svetsat det sista - Snabbröja lite på bygget så man fick kolossen inomhus. Goooooode så tung och osmidig denna där!! 4250x1000

Stort metallstaket inomhus, nyss klart efter svetsning. Ramar av metallrör, placerat på betonggolv med byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto
En stor metallram, troligen del av ett byggprojekt, placerad inomhus. Stegar och verktyg syns i bakgrunden. Betonggolv med byggmaterial.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
kashieda och 13 till
  • Laddar…
Kompisen ringde i tisdags - ”jaha, hur ser din vecka ut!?”
”Torsdag kan jag nog styra om, hurså!?”
”Topp, då kör vi Torsdag!”

Så det var bara att åka ut - Och sen kom han med en av sina anställda i släptåg dessutom! 😁
Fick precis på två varv primer och två varv svart på ytterkanterna som blir svårt att måla senare - Sen var det bara in i sprayångorna och köra!!

Man kan bara säga tack och vara ödmjuk inför vissa vänner, visst - Han snodde med sig dominon när han åkte så det kanske fanns en baktanke ändå!? 🤔

Men det var det värt!!

Loftsbyggnation med svarta räcken, verktyg på golvet, stor fönstervägg med utsikt mot träd och sjö, ljusa träväggar och tak.
Skapa konto
Närbild på en vägg med träpaneler och ett metallbeslag fäst med skruv.
Skapa konto
Närbild av räcke med metallcylinder monterad på träyta, del av byggprojekt, snöigt landskap syns genom fönstret i bakgrunden.
Skapa konto
Svart räcke monterat längs kanten av en loftvåning i ett rum med vitmålat tak och väggar, belyst av en inbyggd taklampa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Isak90 och 22 till
  • Laddar…
Snyggt !

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.