854 855 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
För att förbli halvt socialt accepterad får man ju hålla kakhålet stängt, men har man problem med självisoleringen har man ju bara för få projekt hemma. Skulle ljuga om jag sa att det inte finns positiva sidor med detta elände för oss som inte har samma sociala behov som många andra OCH kroniskt för lite fri tid.
Det är inga problem att bitvis rensa ut under betongväggar om du undergjuter stycke för stycke.tommib skrev:
tänk bara på att gjuta de sista 3-4 cm med expanderbetong. Tidskrävande dock, när det måste härda imellan. Men du kan få till en nästan jämn övergång mellan fd berg och bef betongvägg.
Använd inte expander i botten. Den läcker vid minsta öppning o hål. Lite klurighet att forma bara!
Det lustiga är ju att undersökningar har visat att det är de extroverta som mår bäst. De har redan ett nätverk och de som är anpassningsbara (vilket är människans största styrka) har ju inga problem att sköta den delen via chatt/video/röst.MathiasS skrev:
För att förbli halvt socialt accepterad får man ju hålla kakhålet stängt, men har man problem med självisoleringen har man ju bara för få projekt hemma. Skulle ljuga om jag sa att det inte finns positiva sidor med detta elände för oss som inte har samma sociala behov som många andra OCH kroniskt för lite fri tid.
Men som sagt. Jag har en miljard hobbies. OCH är extrovert. Det här har bara gjort att livet fått ett lugnare tempo, jag har fått mer gjort. och hunnit ta upp kontakten med personer som inte bor nära längre.
Har dock ingen källare.... kanske får bygga en.
Det är faktiskt två stegar. Den ena fanns i huset när vi köpte det och den ena halvan användes då för att komma ner i krypgrunden. Den andra halvan stod uppe i ett förråd. Den andra stegen är en tremeters enkelstege från Biltema som jag köpte för att ha till krypgrunden så att den andra, längre, stegen kunde användas ute. När jag hade gjort i ordning lite köpte jag den nuvarande tvåmetersstegen till hålet och den som hänger på väggen blev över.TeroM skrev:
Att de hänger där är för att de fick plats där och är inte i vägen.
Grundlösa och illvilliga anklagelser!Fulkemisten skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dags för lite bax snart igen.
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir visst en del efterspräckning...