854 971 läst ·
2 047 svar
855k läst
2,0k svar
Projekt källare
Conrad har ganska mycket skruv också, jag har beställt därifrån ibland när jag behövt något udda:tommib skrev:
https://www.conrad.se/o/skruv-metri...any=M10&page=2&price_max=57432&price_min=0.58
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.
Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.
Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.
Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
Starta en lokal baxarsekt kanske? Bjuder du på öl och pizza kanske några forummedlemmar ställer upp.tommib skrev:
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.
Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.
Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
Kommer någon och hjälper till med stenbaxet så bjuds det på grillad entrecote eller liknande, om man inte specifikt önskar sig pizza då.
Öl äl valfritt men det finns ett par flaskor Cuvée van de Keizer 2012 i krypgrunden som väntar på att bli uppdruckna av någon.
Öl äl valfritt men det finns ett par flaskor Cuvée van de Keizer 2012 i krypgrunden som väntar på att bli uppdruckna av någon.
Har haft så roligt åt den här tråden att jag gärna ställer upp. Du behöver inte bjuda på nåt. Jag kommer gärna å lyfter sten från din glugg.tommib skrev:
Stockholm är stort, men bor du inte alltför långt bort kan jag nog titta över och baxa några stenar en kväll.tommib skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
richardtenggren skrev:
Du tänker nog på Åsa Romson.
Rivningsfirma är det du ska leta efter om du inte får baxarhjälp.tommib skrev:
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.
Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.
Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/isabella-lovins-hemlighet-miljofarlig-bil-i-garaget/S sinuslinus skrev:
Du tänker på bottenfärg och ”man måste få ha en hobby”?
Om du väntar 3-4 månader så kan jag vara medtommib skrev:
Annars så använde en före detta kollega några som heter Fixa Ditt Hus, tjecker tror jag det var, när han grävde ur sin källare. Jag var i kontakt med dem när jag grävde ur min, men sedan besinnade jag mig och beslöt att göra det själv. Kan inte svara för kvaliteten, men kollegan fick ju källaren klar till slut iaf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går framåt. Nu är det nästan bara den där bautastenen kvar att spräcka. Sen ska allt upp. Tror att det blir ett sista varv med bergborren också för att få till den ursprungligen planerade ytan men jag har inte riktigt bestämt mig. Det är lite oroväckande mycket långa oförutsedda sprickor.
