• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.

Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.

Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
 
tommib tommib skrev:
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.

Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.

Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
Starta en lokal baxarsekt kanske? Bjuder du på öl och pizza kanske några forummedlemmar ställer upp.
 
tommib
Kommer någon och hjälper till med stenbaxet så bjuds det på grillad entrecote eller liknande, om man inte specifikt önskar sig pizza då.

Öl äl valfritt men det finns ett par flaskor Cuvée van de Keizer 2012 i krypgrunden som väntar på att bli uppdruckna av någon.
 
  • Gilla
ccByggerBunker och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kommer någon och hjälper till med stenbaxet så bjuds det på grillad entrecote eller liknande, om man inte specifikt önskar sig pizza då.

Öl äl valfritt men det finns ett par flaskor Cuvée van de Keizer 2012 i krypgrunden som väntar på att bli uppdruckna av någon.
Har haft så roligt åt den här tråden att jag gärna ställer upp. Du behöver inte bjuda på nåt. Jag kommer gärna å lyfter sten från din glugg.
 
tommib tommib skrev:
Kommer någon och hjälper till med stenbaxet så bjuds det på grillad entrecote eller liknande, om man inte specifikt önskar sig pizza då.

Öl äl valfritt men det finns ett par flaskor Cuvée van de Keizer 2012 i krypgrunden som väntar på att bli uppdruckna av någon.
Stockholm är stort, men bor du inte alltför långt bort kan jag nog titta över och baxa några stenar en kväll.
 
Det brukar ju stå flyttfirma 2 man och 1 bil 700kr/h eller något.
 
  • Haha
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
tommib
Hmm... Det finns uppenbarligen intresse för lite fysiskt arbete. Får återkomma nästa vecka när det eventuellt kan bli aktuellt.
Tackar för erbjudanden!
 
richardtenggren
Bor inte Isabella Lövin och hennes man i närheten, han jobbar nämligen med stora stenar ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 5 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Bor inte Isabella Lövin och hennes man i närheten, han jobbar nämligen med stora stenar ;)

Du tänker nog på Åsa Romson.

tommib tommib skrev:
Efter lite fredagsskrotning kan jag konstatera att nya kompisen från Bosch gör sitt jobb utmärkt. Det är iofs lite vilseledande att det är helt nya borr också men nog tycker jag att det är bättre tryck i den än den gamla röda Meecen. Vad som framför allt är bättre är vibrationsdämpningen och fastkörningsskyddet (?) som skyddar handleder och annat.

Inga bilder denna gång, får se om det blir några imorgon.

Var tvungen att börja på ett nytt stenupplag då det är knökfullt på vanliga stället. Måste få hit någon polare snart. Eller ta in en firma för att baxa bort allt. Någon som har nåǵra tips på vilken sorts firma man ska kontakta för sånt? Arbetsuppgiften är ju totalt okvalificerad men det är svårt att hitta sådana firmor, i alla fall för mig. Byggstäd kanske? Eller rivningsfirma?
Rivningsfirma är det du ska leta efter om du inte får baxarhjälp.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Hmm... Det finns uppenbarligen intresse för lite fysiskt arbete. Får återkomma nästa vecka när det eventuellt kan bli aktuellt.
Tackar för erbjudanden!
Om du väntar 3-4 månader så kan jag vara med :)

Annars så använde en före detta kollega några som heter Fixa Ditt Hus, tjecker tror jag det var, när han grävde ur sin källare. Jag var i kontakt med dem när jag grävde ur min, men sedan besinnade jag mig och beslöt att göra det själv. Kan inte svara för kvaliteten, men kollegan fick ju källaren klar till slut iaf.
 
  • Gilla
steask
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
[länk]

Du tänker på bottenfärg och ”man måste få ha en hobby”? :)
:crysmile:

Det är männen som är problemet.
 
tommib
Byggarbetsplats med sprängda stenar, verktyg och en bergborr, indikation på pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor sten markerad med rött nära en byggarbetsplats, redo att spräckas, med spridda stensplitter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor sten med sprickor och röd markering för bergspräckning under ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort berg i en grävd grop markerat för spräckning bredvid sprängsten och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En byggarbetsplats med spräckta stenblock, en bergborr och slangar vid en betongvägg, redo för ytterligare arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går framåt. Nu är det nästan bara den där bautastenen kvar att spräcka. Sen ska allt upp. Tror att det blir ett sista varv med bergborren också för att få till den ursprungligen planerade ytan men jag har inte riktigt bestämt mig. Det är lite oroväckande mycket långa oförutsedda sprickor.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Det är så skönt att se andra arbeta :p;) (så man slipper själv)
Du gör ett enastående arbete. Glöm inte att vila emellanåt.
/B
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.