Fortsätter att knåpa på planeringen inför bygget. (Ska lägga upp diverse ritningar här senare).
Nu är jag mest inne på at effektivisera byggprocessen så mkt som möjligt. En sak som skulle underlätta är att lägga golvet (28x120 slätspont) direkt när bjälklaget är klart och sedan spika stommarna på golvet. På så vis får vi ett bra underlag att hålla till på. Undrar bara om det kan bli något problem med golvets rörelser? Det blir ju ingen rörelsemån längs väggarna eftersom golvet ligger under syllen.
Jag har gjort på samma sätt i en liten bastu (i förrummet) och där har det inte varit några problem.
Golvet kommer att läggas i början av juli så risken att det sväller vid senare tillfälle borde väl vara liten?
Tacksam för input

Ska du lägga något annat ovanpå 28x120? Annars skulle jag köra golvspån under byggtiden och sedan på med trägolvet på slutet.

Reglarna som kommer i hörnen borde sitta så att du kan fästa skivor på insidan. Den konstruktion du har på bilden kommer inte att fungera utan du borde dra in de yttersta reglarna. Hörnen isoleras från utsidan.

Jo iofs men jag hade tänkt att snåla in på golvspån :D

Hörnen ser ut såhär från insidan: 3D-modell av ett hörn i ett rum med golv och två väggar som visar konstruktionens insida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planeringen fortskrider. Fastnade dock i vilken underlagspapp jag ska välja (kommer att lägga shingel). Duger det med YAM2000 tro?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.