131 868 läst ·
337 svar
132k läst
337 svar
Projekt: Fjällstuga i Lindvallen - Compact living
Håller med! Hade först tänkt att bygga in däcket i svarta ribbor MEN tror nu att det lutar åt att bara rama in bastu och däck med stenar fr tomten. Keep it simple tänker jag. Blir inte det bra så e back up planen att bygga en svart ramG Gornor Ulragh skrev:Härlig bastu!
Mysigt med det fönstret! Utsikten är viktig!
om man får lämna lite konstruktiv kritik skulle jag fundera lite på grunden. Imp trädäcket är bra gjort men helhet, tycker jag blir lite lidande?
Kan man klä in med målat impträ i samma färg?
En tunn smal inklädande /mur typ som en sten gärdsgård hade varit snyggt. Granit lokal eller skiffer plattor som inklädnad, med skiffer kan det göras väldigt tunt. Kombon svart trä, sten ochväxtlighet är så snyggt.
eller så bastar du istället med en kall öl...
Tjusig bastu! Vilken firma köpte du av?
lambo skrev:
Efter att jag insåg att det inte var realistiskt tidsmässigt att bygga bastun själv så började jag leta efter en nyckelfärdig bastu. Jag visste exakt vad jag ville ha, en kolsvart vedeldad kub med stort jävla fönster. Fanns ingen lev i Sverige, hittade några i Finland MEN priserna var galet höga och jag ville gärna köpa lokalt eller iaf nationellt. Tog tillslut kontakt med ett snickeri i Säter som tillverkar bastu/badtunnor mm. Dom hade en modell som hade potential att anpassas efter mina önskemål. Berättade om min idé, hur jag ville anpassa deras modell funkis till en kub med stort fönster. Allt lirade och jag beställde, extra plus att företaget var fr Dalarna oxå. Nåväl, här kommer några fler bilder:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
TOMT SÄLJES i Lindvallen - styckar nu av mina stora tomt och kommer sälja den avstyckade delen (1050kvm). Om ngn är intresserad så skicka PM. Kan garantera att grannen kommer vara super trevlig (jag asså ha ha).

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden