Vad fint det blev☺

• Gilla
lambo
  • Laddar…
Riktigt skönt med en ledig lör, idag ska jag poppa en skumpa & fira att projektet är klart. Jag e supernöjd med resultatet och extra kul är att flera som jag berättat om mina idéer för och totalsågat eller inte förstått min vision älskar resultatet. Kul! Har gått lite bananas med rostiga skjutdörrar, golv på väggar, till o med golv i taket (laminattak ha ha liksom), återvunna gamla bräder, platsgjuten betongskiva i köket, höjt tak mm mm...

Tänkte göra ett inlägg per rum med bilder, dagens inlägg blir sovrummen:

Skjutdörrarna i rostig plåt blev riktigt bra, baksidan är rå OSB med en läderflärp som handtag. Sovrummen e små men jag har försökt att göra dom så användarvänliga som möjlighet med telefonhållare vid alla sängplatser, massa krokar, väskhållare mm... Torkskåp e ett måste i fjällen & enda platsen som den fick plats var ena sovrummet men köpte en snygg svart pjäs som smälter in och tystas på marknaden, självklart ECO :)

Rustik sovrumsinteriör med rostiga skjutdörrar, en sida med rå OSB och läderhandtag, samt en modern torkskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skjutdörrar med rostig yta och läderhandtag på en rå OSB-baksida, upplyst av varm belysning.
Skapa konto

Rostig skjutdörr med rå OSB-baksida och svart läderflärp som handtag, detaljvy.
Skapa konto

Ett hörn av ett sovrum med svart nattduksbord, vägglampa ovanför och metallbagagehylla, vita panelväggar och mörkt golv.
Skapa konto

Sovrum med rustik inredning, träklädda väggar, rutig sängklädsel, kuddar med älgtmotiv och inbyggd belysning.
Skapa konto

Ett sovrum med rutiga täcken, kuddar med älgtryck och en hjorthuvudtavla, upplyst av hängande lampor.
Skapa konto

Sovrum med väggar klädda i ljust laminat, mörk rullgardin, svart stege och vit taklampa.
Skapa konto

Svarta strömbrytare och eluttag monterade på texturerad vägg med golvliknande yta.
Skapa konto

Sovrum med golvmonterade väggar och torkskåp, läderflärp som handtag, stämningsbelysning.
Skapa konto

Sovrum med träklädda väggar, sängkläder med stjärnmönster, kopparfärgade krokar och spegel.
Skapa konto

Praktiskt sovrum med våningssäng, träinredning och synlig radiator under ett fönster med vinterutsikt.
Skapa konto

Sovrum med träpanel på väggar, svart stege, svart byrå, en spegel och krokar på väggen.
Skapa konto

Modern inrett sovrum med golvformat laminat på väggarna, svart skrivbord och stol, mörkt rullgardin för fönstret och vit radiator.
Skapa konto

Laminatklädda väggar med svart väskhållare och ljusinsläpp i en kompakt, modern sovrumsmiljö.
Skapa konto

Vägglampa med stor glödlampa och svart armatur, detaljbild av vit strukturtapet och en mobilhållare med laddkabel.
Skapa konto

Rustikt sovrum med våningssäng, plädar i rutmönster, lampa och OSB-skjutdörr med läderhandtag.
Skapa konto

Rostig plåt skjutdörr med rå OSB och läderflärpshandtag samt träklädd vägg använt som inspirerande interiör.
Skapa konto

Sov gott :D

• Gilla
Mangopäron och 10 till
  • Laddar…
Vill bara säga, skitsnyggt och så väl genomtänkt, älskar material valen och ditt otroliga jobb.
Riktigt inspirerande :D

Redigerat:
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Har i tystnad följt din tråd med spänning! Mycket imponerad över slutresultatet. Bra jobbat!!

• Gilla
lambo
  • Laddar…
Husets hjärta e för många köket men i denna stuga e det helt klart vardagsrummet. Vardagsrummet var mörkt (pyttesmå fönster), lågt i tak (2m), utanpåliggande el (slarvigt dragen oxå) och allmänt slitet. Jag bestämmde mig tidigt för att genomföra två stora ingrepp, höja innertaket & installera fasadpartier glas. Att höja innertaket var bland det värsta jag gjort i mitt liv, efter rivningen låg det 30-40 cm cutterspån över hela kåken. Jag badade typ i spån! Men helt klart värt det i efterhand!

Färgskalan i vardagsrummet är vitt, svart & rost. Tak & väggar har samma vita ruffiga panel (utom den svarta fondväggen som blev riktigt maffig!), golvet e svart (Pergo laminat för kommersiellt bruk) & alla fönster e svarta 3-glas alu fr Traryd.

Ett problem jag hade var skorstenen där delen som legat över innertaket var extremt ful. Min plan från början var att klä in överdelen (inkl teglet) i rostig plåt och stensätta resten. Nu svek plåtslagarn och jag fick i panik ta fram en plan B, vilket blev att knacka bort allt ful fog från teglet, sätta upp en rostig plåt endast över den övre delen samt måla resten med svart putsfärg o sand för struktur. Hade ingen aning hur resultatet skulle bli men det blev ju kanooon!

Gällande inredning har jag försökta att handla hållbart, dvs köpa bättre begagnat för minsta möjliga miljöpåverkan. Plåtskåpet var i kanonskick men det första jag gjorde var att slipa av det och ställa ut i regnet för att börja rosta. Min mor tyckte jag var galen ha ha. Gällande soffa ville jag inte ha en soffa som skulle skymma fönsterpartierna, kom så på en idé att använda dagbäddar på pallar. Dagbäddarna är oxå bättre begagnat & pallarna har jag sparat från leveranser som kommit upp till Lindvallen. Lampan tillverkare jag själv av ett rostigt rör som jag hittade i trädgården, vilket fynd liksom! Bordet köpte jag från elever som drev UF-företag på IM-språk (nyanlända), även köpt flera tavlor från ungdomar som driver UF-företag i skolan. Viktigt att stötta vår framtid!

Nog snackat här kommer ett gäng bilder på vardagsrummet:

Vardagsrum med vita väggar, svart golv, stora fönster, träpallembler och industriell belysning.
Skapa konto

Rustikt vardagsrum med dagbädd på pallar, svart soffbord på hjul, väggkonst och industriell lampa.
Skapa konto

Renoverat vardagsrum med svart golv, vit och svart vägg, och rostiga dekorelement.
Skapa konto

Hemmagjord lampa med rostigt rör och hängande glödlampor framför vit panelvägg och svart takbjälke.
Skapa konto

Rustikt inrett vardagsrum med rostiga plåtdetaljer, svart putsad skorsten och hängande lampor.
Skapa konto

Mysigt vardagsrumshörn med svart golv och vit vägg. Rostigt plåtskåp, djurhud på stol och en gulfärgad lampa på ett stativ.
Skapa konto

Rustikt inrett vardagsrum med svarta väggar, vit paneltak, industriell belysning, och vintage möbler.
Skapa konto

Rostigt plåtskåp med röd topp, inramad affisch med texten "SAVE WATER DRINK champagne" och en högtalare.
Skapa konto

Renoverat hörn i vardagsrum med vit väggpanel, svart skåp och stol, vägglampa och rostig detalj.
Skapa konto

Renoverat vardagsrum med svart kamin, rostig plåtdetalj och svart fondvägg med kronhjortshuvud.
Skapa konto

En del av en skorsten i ett renoverat vardagsrum med en rostig plåt ovanpå och tegelstenar målade med svart strukturfärg nedanför.
Skapa konto

Rustikt renoverat vardagsrum med högt vitt tak, svarta detaljer och utsikt över snöbeklädda träd.
Skapa konto

Renoverat vardagsrum med höjt vitt paneltak, svarta detaljer, rostiga inredningselement och utsikt till snöiga träd.
Skapa konto

Stort fönster med utsikt över snötäckta träd, inomhus syns siluett av en hästdekoration på fönsterbrädan.
Skapa konto

Visa bilaga 303972

Dekorativ älgskulptur framför ett stort fönster som ger utsikt över ett snöigt skogslandskap i skymningen.
Skapa konto

En sida med information och tips för "Ski Cabin Lindvallen", inklusive kontaktinformation för Skistar och detaljer om stugan.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Mangopäron och 9 till
  • Laddar…
Dags för hallen. Har behållt golvet då det var helt ok och golvvärme annars e allt nytt. Vit panel, ny svart ytterdörr, ny toalettdörr med frostat glas, spot & kanske det mest spännande: LAMINATTAK :crysmile::D. Har betongtak hemma & det e jävligt coolt o ville absolut ha det i hall/badrum men insåg att det inte var genomförbart. Kom då på idéen med laminatgolv i taket. Köpt Pergo laminatgolv betong och sonika satt det i taket istället för golvet & det blev kanon :cool:.

Några bilder:

Renoverad hall med svart ytterdörr med fönster, vit panelvägg och mörkt laminattak efterliknande betong.
Skapa konto

Renoverad hall med laminattak, vit panelvägg, svarta dörrar och synliga rör längs väggen.
Skapa konto

Hall med vit panelvägg, svart pelare, laminattak som liknar betong och industriell klädstång med kläder.
Skapa konto

Laminattak med betongutseende i ett hem, med handdukar hängande på en metallstång.
Skapa konto

Trähylle innehållande skidhjälmar och goggles med laminattak i bakgrunden.
Skapa konto

Renoverad hall med vit panel på väggarna, svart ytterdörr, toalettdörr med frostat glas och ett laminattak som liknar betong.
Skapa konto

Renoverad hall med vit panelvägg, svart ytterdörr med fönster och laminattak som efterliknar betong.
Skapa konto

Renoverad hall med ny svart ytterdörr, upplyst av en lampa ovanför och brandskyddsmärkningar vid sidan.
Skapa konto

:D

• Gilla
Mangopäron och 3 till
  • Laddar…
Kan ju vara lite jobbigt med laminat i taket när man kommer hem från afterskin och inte vet vad som är upp eller ner... :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
MasMats och 5 till
  • Laddar…
Inget jobb, bara njutning :love:

Rosaröd drink med is och gren av rosmarin framför en pepparkakshusverkstad.
Skapa konto

En champagneflaska instucken i snön framför vintertäckta träd.
Skapa konto

Handfat i sten med mässingskran och ett glas champagne, mot en svart vägg.
Skapa konto

Utsikt genom fönster på snötäckta träd i skymningen, ger en känsla av frid och njutning.
Skapa konto

Månsken över ett snötäckt landskap med träd och en mysig stuga med tända ljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Västivallen och 9 till
  • Laddar…
Om du inte åtminstone funderar på någon liten förbättring på byggprojektet när du lutar dig tillbaka med skumpan blir jag nästan orolig för dig :crysmile:

• Gilla
lambo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Om du inte åtminstone funderar på någon liten förbättring på byggprojektet när du lutar dig tillbaka med skumpan blir jag nästan orolig för dig :crysmile:
Ha ha fan du har rätt! Planerar fasad, trädäck, vindskivor mm som ska fixas i sommar :crysmile::D

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
På sig själv känner man andra :D.

Long time... Bytte fjällen mot Karibien men nu e back in business. Bjussar på några sköna semesterbilder :cool:

Hand som håller en mojito och en cigarr framför en pool på takterrass med människor och stadssilhuett i bakgrunden.
Skapa konto

Hand håller en pina colada mot en färgglad karibisk torgbakgrund med människor och en häst.
Skapa konto

Färgglad tallrik med skaldjur och grillade grönsaker, toppad med färsk koriander och en limeklyfta.
Skapa konto

Tropisk strand med palmer och klippor under en klarblå himmel, med några människor på avstånd.
Skapa konto

Å här kommer några uppdaterade bilder på kök & badrum

Kök med vit diskbänk, svarta och träfärgade skåp, och väggmonterade hyllor under ett träbjälkstak.
Skapa konto

Mörkt kök med träpanel i taket och spotlights, svarta skåp, öppna hyllor och kopparfärgade detaljer.
Skapa konto

Svart mikrovågsugn på en köksbänk med kakelvägg och köksredskap i förvaringskärl ovanför.
Skapa konto

Kök med diskho i rostfritt stål och kran i kopparfinish på bänkskiva.
Skapa konto

Svart inbyggd ugn i kök med rostfritt handtag och kontroller, omgiven av svarta skåp och stenbänkskiva.
Skapa konto

Mörkt kök med svarta skåpluckor, inbyggd ugn och häll, samt en träkryddhylla.
Skapa konto

Svart SMEG kylskåp bredvid vit köksinredning med mörka bänkskivor, i ett kök med trädetaljer.
Skapa konto

Renoverat kök med träpanel i taket och infällda spotlights som lyser upp rummet.
Skapa konto

Hemmagjort hyllplan av återanvända träpallar med vinglas i en rustik stuga.
Skapa konto

Modern köksblandare i borstad mässing och handfat i sten på en grov betongbänk mot en svart vägg.
Skapa konto

Toalettpappershållare av metall på en mörk trädörr, papperet är rättvänd.
Skapa konto

Ljus från taklampor i ett kök eller badrum som speglas i en blank yta.
Skapa konto

Renoverat kök med spotlights och en öppen ventilationslucka i taket.
Skapa konto

Vill ngn boka stugan gör ni det via denna länk:

https://www.skistar.com/sv/boka-online/boende/salen/lindvallen/ronningen/ronningvagen-38/#prices

Planerar just nu sommarens fasadrenovering samt ett framtida Attefallshus, återkommer :D

• Gilla
nochl och 4 till
  • Laddar…
Fick besök av en proffsfotograf inför ett reportage. Bjussar på några bilder från fotograferingen :love:

Inrett vardagsrum med vintagestil, fotostudio belysning och trägolv.
Skapa konto

Välupplyst vardagsrum med stora fönster, skogsvy, modern soffa och rustika träbord.
Skapa konto

Inredningsfoto av ett mysigt hörn med grå soffa, kuddar med skalletryck, växt, kartposters på väggen och snötäckt utsikt genom fönstret.
Skapa konto

Modernt inrett rum med svart väggpanel, röd sideboard och djurkranium, stämningsfull belysning.
Skapa konto

Inredning av modernt vardagsrum med industriell stil, soffa, väggkonst och djurskalle.
Skapa konto

Stilfullt inrett vardagsrum med kamin, tegelvägg och hjorthuvud på väggen.
Skapa konto

Moderna fönster med utsikt över snötäckta träd, krukväxt och svart figur på fönsterbrädan.
Skapa konto

Rustikt inrett kök med träbord, svarta stolar och vit panelvägg, fotograferat för reportage.
Skapa konto

Elegant inrett kök med trädetaljer, vita skåp och moderna apparater, tagna av proffsfotograf.
Skapa konto

Inredningsdetaljer med svart trädhäst på fönsterbräda i lantligt kök, med ljusinsläpp.
Skapa konto

Fönsterhandtag i förgrunden med suddig bakgrund av träd och snö genom ett fönster.
Skapa konto

Stilfull badrumshandfat i sten med en elegant kopparfärgad kran, vatten strilar ner.
Skapa konto

En krukväxt i form av en kaktus står på en mörk fönsterbräda bredvid ett ljust fönster.
Skapa konto

Modern hall med ljusa träväggar, designlampor och ryggsäck på stol vid öppen dörr.
Skapa konto

Stilfullt sovrum sett genom en dörröppning med trävägg och hängande ljuskälla.
Skapa konto

• Välupplyst liten stuga interiör med loftsäng, skrivbord, fönster och modern belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
Charlie2 och 12 till
  • Laddar…
Har det gått bra under säsongen med uthyrning o så? Vi funderar på att köpa fjällstuga framöver men velar fram och tillbaka kring att hyra ut eller inte. :)

• Gilla
lambo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har det gått bra under säsongen med uthyrning o så? Vi funderar på att köpa fjällstuga framöver men velar fram och tillbaka kring att hyra ut eller inte. :)
YES, funkat mkt bra. Totalt 19 bokningar under vintern, runt 90% beläggning. Var nån vecka i dec obokad samt det finns en vecka i april kvar så bokningarna har gått bra och avkastningen är schysst. Alltid varit bra städat när vi kommit upp och slitaget har varit minimalt, men sen har jag valt material som verkligen tåls att slitas på oxå. Däremot så kan ibland gäster få för sig att flytta en del grejjor, allt har ju sin plats enligt min plan så man blir ju lite lack när gästerna inte hajjar det ha ha... Kommer att fortsätta hyra ut men får se i framtiden om jag skippar Skistar, det e smidigt men dom tar ordentligt betalt och inte alltid så flexibelt men just nu e jag nöjd för jag har varken tid eller ork att administrera uthyrningen. Ser fram emot att åka upp och avsluta säsongen i påsk och sen sätta igång den exteriöra renoveringen :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.