Ny ytterdörr på plats (y)

Nyinstallerad svart ytterdörr med fönster och dörrhandtag, i ett hus med mörka träväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samtliga fönster är nu kompletta med salning och foder, hurra. Här kommer två bilder fr vardagsrum
& kök

Två fönster med salning och foder i ett ljust vardagsrum, utsikt mot skog.
Skapa konto

Interiör utsikt från ett vardagsrum genom ett nyinstallerat fönster med skogsbakgrund.
Skapa konto

Dags att åka hem igen, nästa vända blir det panel, golv & lister :cool:

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Snyggt :). Vad är det för panel i sovrummen? Ser nästan ut som golv på väggen :p. Men det var snyggt!

F Fjällöparn skrev:
Snyggt :). Vad är det för panel i sovrummen? Ser nästan ut som golv på väggen :p. Men det var snyggt!
Tack, det e faktiskt golv :D

• Gilla
LinusK
  • Laddar…
Då var jag uppe i Dalarna & gör ett ryck. Nya ytterdörr blev kanoooon. Nu e det bara att mosa på med väggpanel, hallen snart klar. I vintras märkte jag att dörren blev lite seg att öppna med snö på taket så jag flyttade dörren lite åt vänster och förstärkte konstruktionen med balk och nya reglar.

Renoverad hall med ny svart ytterdörr, vita väggar och oskyddad väggpanel väntar på golvläggning, med arbetslampa och kablar på golvet.
Skapa konto

Utöver hallen har jag mest städat av allt kaos, jösses va skitit det var. Städar av allt så nytt golv sen kan läggas (y)

Man ger tummen upp framför nyligen installerade fönster i renoverad hall med vy av träd utanför.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med en hall med massiva trägolv, OSB-väggpanel och en braskamin mot en tegelbakgrund.
Skapa konto

Renoverad hall med nytt golv och väggpanel, stor fönster utanför synlig, oskyddade takbjälkar.
Skapa konto

Renoverad hall med nyinstallerad grå väggpanel, vitmålade väggar och tak, trägolv och ett svart skåp.
Skapa konto

Renoverad hall med nya väggpaneler, byggmaterial och stegar under konstruktion.
Skapa konto

Hittade annorlunda isolering när jag rev ut golvet i köket, badlakan ha ha va fan liksom. Här kommer bild på både hålet och badlakan :crysmile:

Golvöppning i renoveringsfas med synliga tegelstenar och balkar, omgivet av träspån och verktyg.
Skapa konto

Ett uppbrutet golv med ett orange badlakan som används som isolering, omgivet av byggavfall och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fasen, var det där jag hade lagt handduken :crysmile:.

Hur blev det med bänkskivan i köket? :p

mexitegel mexitegel skrev:
Fasen, var det där jag hade lagt handduken :crysmile:.

Hur blev det med bänkskivan i köket? :p
Ha ha, jag skickar handduken m posten...

Bänkskivan måste tyvärr slipas om. Bauhaus lurade på mig fel impregnering så ytan blev typ vit. Knas! Hoppas hinna slipa om den imorgon!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Illa :(. Jag tänkte på om du tänkte sätta typ cortenplåt ner mot den gamla bänkskivan eller inte?

• Gilla
Riddarn 115 och 1 till
  • Laddar…
Aaa betongskivan går ut ca 4 cm från den gamla laminatskivan. Tänkte testa att bara måla laminaten svart men blir det kass så klär jag in den gamla laminatskivan i cortenplåt (y)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
@mexitegel - det blir cortenplåt, tänkte köra samma på socklarna i köket. Kan bli coolt. Här kommer en bild på överhänget samt på skivan efter slipningen idag :D

Nyslipad cortenplåt på köksskivan med synligt överhäng och metallhandtag, i en rustik miljö.
Skapa konto

Kök i renovering med vita skåp och slipad skiva av cortenplåt på överhänget och sockeln.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Det står compact living men att dömma av bilderna så ser det inte så compact ut :). Hur stor är "stugan"?

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
F Fjällöparn skrev:
Det står compact living men att dömma av bilderna så ser det inte så compact ut :). Hur stor är "stugan"?
Innermått 53kvm - yttermått 60kvm så det borde väl kvala in som compact :D

lambo lambo skrev:
@mexitegel - det blir cortenplåt, tänkte köra samma på socklarna i köket. Kan bli coolt. Här kommer en bild på överhänget samt på skivan efter slipningen idag :D

[bild]

[bild]
Corten is da shit! (y):D

• Gilla
lambo
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Innermått 53kvm - yttermått 60kvm så det borde väl kvala in som compact :D
Ja det var ju inte så stort, ser mycket större ut från bilderna :).

Im back :cool: - uppe några dagar och gasar på. Säsongen närmar sig med stormsteg, nu måste det bli klart. Idag är det träningsläger då alla högar med skräp ska bort, snön kan komma när som så det e bara att mosa på. Hoppas även hinna göra klart panelen invändigt och börja lägga golv (y)

Hög med byggavfall bestående av träplankor, OSB-skivor och isoleringsmaterial.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.