2 005 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Programvredet har fått spel
Programvredet på vår tvättmaskin (Whirlpool AWM-053-1200) lever från och med idag sitt eget liv.
Det kvittar vad man ställer den på, efter en stund steppar den vidare till nästa program. Sedan vidare runt, runt med smärre uppehåll. >
:'(
:
Är det programstyrningen som är kass eller kan det va nåt annat? ???
:
Är nog rätt mycket som kan ha gått fel, men en idé är att om det är en gammal mekaniskt programmerad tvättmaskin så kan det vara att nån pigg från programvredet gått av.
Mina föräldrars tvättmaskin fick fnatt för en 10 år sen, visade sig vara just en pigg i programfredet som gått av å då limmade min far på en liten träbit(?) istället för piggen å efter det så fungerade den fint och gör det än i dag.
Om du vågar så kan du ju skruva isär den å kolla om programvredet ser helt ut
Mina föräldrars tvättmaskin fick fnatt för en 10 år sen, visade sig vara just en pigg i programfredet som gått av å då limmade min far på en liten träbit(?) istället för piggen å efter det så fungerade den fint och gör det än i dag.
Om du vågar så kan du ju skruva isär den å kolla om programvredet ser helt ut
- Ja.El_-micke skrev:
- Ja, men precis innan den ska tömma börjar programvredet att gå runt och det stannar inte förrän man trycker på avstängningsknappen.
- Ja, men när det är klart måste jag trycka på stoppknappen. Annars börjar den ta in vatten och "vill" börja tvätta igen.
- Den tömmer och börjar sen fylla igen. >
om du lyfter locket till maskinen sitter där en givare(en rund dosa med ett gäng trådar och en eller två slangar)lossa slangarna en i taget vid nivåvakten å blås i slangen ,,,,tryckluft,cyckelpump etc..montera tillbaka slangen/arna å test kör.....kör nån tvätt på 90grader då å då.......dagens kompakt tvättmedel har svårt att lösas upp helt vid låga temperaturer,,,,,sätter igen precis överallt
testa å se om det hjälper
micke
testa å se om det hjälper
micke
Köper man inte en BOSCH får man faktiskt skylla sig själv.
Tanken har inte slagit mig förrren nu, men jag har fanimej Bosch både i köket, tvättstugan och i snickarverkstaden. Och i bilen....
Edit: rättar stavfel, har slagit mig såinihelvete på fingret så jag kan inte skriva på tagnetbrdent.
Tanken har inte slagit mig förrren nu, men jag har fanimej Bosch både i köket, tvättstugan och i snickarverkstaden. Och i bilen....
Edit: rättar stavfel, har slagit mig såinihelvete på fingret så jag kan inte skriva på tagnetbrdent.
Klicka här för att svara