Hej!

Vi har köpt ny garageport från sunus.se. Det är en wisniowski modell metro 800 io, med fjärrkontroll Pulsar RTS. Vi har installerat porten och motorn och porten stängs och öppnas så länge vi trycker plus respektive minus. Vi lyckas inte programmera motorn och fjärrkontrollerna. Manualen till just denna modell innehåller bara illustrationer, ingen förklarande text. Någon som har gjort det och kan hjälpa till att förklara hur man ska göra?

Hej! Jag är i exakt i samma situation som dig fast 4 år senare. Har inte lyckats med programmeringen. Har du lyckats? Har du tips eller referens till manualen? Tack

B BCL skrev:
Hej! Jag är i exakt i samma situation som dig fast 4 år senare. Har inte lyckats med programmeringen. Har du lyckats? Har du tips eller referens till manualen? Tack
Har du lyckats nu? Jag har samma problem🫣

Skönt att höra att det inte bara är jag. Men nej, våra hantverkare har lagt ner flera timmar på det, jag har också försökt lösa det för flera timmar, men inte hittat någon lösning. Jag är inte säker på om våra hantverkare har kontaktat levertören än men det är nästa steg i alla fall

Andreas Carlsson7 Andreas Carlsson7 skrev:
Har du lyckats nu? Jag har samma problem🫣
Hej!

I managed to resolve this now. The "problem" was that the proper manuel with actual instructions was not delivered with the motor.

See the manual here: https://www.scribd.com/document/730995929/5178558A-MOTO-io-INSTALL
Page 57, section 4.2.1. That worked for me, as well as programming the remote control in chapter 8.

• Gilla
Andreas Carlsson7
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.