2 746 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Programera en Gräsllin Talento 371
Flyttat till ett hus där utebelysningen styra dela av en skymningsgivare dels en "manick" i säkringsskåpet.
Vet inte vad den var inställd på men det kändes lite irriterande att det lös hela natten hur jag än försökte ändra på tiderna i displayen så en natt så fällde jag säkringen.
Nu får jag inte igång "manicken" det lyser bara ett : men inga timmar före eller minuter efter hur gör jag för att kunna komma igång med ett nytt programmeringsförsök?
Vet inte vad den var inställd på men det kändes lite irriterande att det lös hela natten hur jag än försökte ändra på tiderna i displayen så en natt så fällde jag säkringen.
Nu får jag inte igång "manicken" det lyser bara ett : men inga timmar före eller minuter efter hur gör jag för att kunna komma igång med ett nytt programmeringsförsök?
Jodå den där sidan gick jag igenom rätt ordentligt när jag försökte programmera om "manicken" men redan knapparna på bilden och i min verklighet stämmer inte.
Problemet nu är ju att "manicken" verkar strömlös och inte reagerar på någon knapptryckning inte ens res.
Det ska finnas ett batteri i den kanske bara att byte det, hur man nu gör. Finns ingen synlig lucka.
Problemet nu är ju att "manicken" verkar strömlös och inte reagerar på någon knapptryckning inte ens res.
Det ska finnas ett batteri i den kanske bara att byte det, hur man nu gör. Finns ingen synlig lucka.
Köp ett nytt för ca 350:- hos tex Clas Ohlson 36-5391. Troligen har batteriet gett upp men först kan du ju kolla om det inte finns nått skruvhål som är fyllt med "lim" där du kan öppna. Skulle du bryta sönder det är det väl ingen katastrof
Klicka här för att svara