Hej,

Jag har sökt på byggahus efter trädgårdsprogram till datorn men hittar bara gamla trådar från början av 2000-talet. Är det någon här som använder något program? Sitter med ett nybyggt hus med en tomt som ska fixas snart och hade varit trevligt att kunna skissa upp den.

Paint hade fungerat, men där saknas mått och det går inte ändra / flytta saker när man väl satt dit någt.
Jag har provat Sketchup, men tycker det är för svårt

Vad använder ni andra?
 
smh
Jag har samma fråga! Så har tyvärr inget bra svar ;) Har använt Gardenas Mygarden - det är enkelt och gratis men har tyvärr ingen 3d-visning (vilket för min del var lite vitsen med det hela). Jag lutar just nu åt att helt enkelt återgå till papper och penna.
 
smh smh skrev:
Jag har samma fråga! Så har tyvärr inget bra svar ;) Har använt Gardenas Mygarden - det är enkelt och gratis men har tyvärr ingen 3d-visning (vilket för min del var lite vitsen med det hela). Jag lutar just nu åt att helt enkelt återgå till papper och penna.
Det är konstigt att det inte finnas, har försökt hitta något engelskt också men går inte finna, saknas behovet?
 
smh
De som har stort behov av ett program kanske använder sketchup och liknande, och vi som vill ha nåt enklare hamnar liksom lite mellan stolarna? För min del skulle jag liksom velat ha nåt som är lika enkelt som gardenas, men med bättre funktioner. Tänker mig att vi är lite av ett mittemellan-segment på marknaden ...
 
Kan rekommendera HomeByMe, de har även stöd för VR och Rendering för fotorealistiska bilder och 360 vyer.
Har själv använt det för både planering av några renoveringar och nybyggnationer, därbland trädgårdsplanering.

De är precis som du säger ett "mittemellan" segment, 1 timma så kan du programmet i princip utantill. finns givetvis begränsningar som nivåer i form av husgrund etc. men för övrigt väldigt smidigt.
 
  • Gilla
smh och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.