Har haft traditionell lysrörsarmatur med 220-uttag över diskbänk. Har dock gjort light-renovering av kök och tänkte sätta "spottar" under överskåp istället.
Har köpt "spottar" med tillhörande transformator.
Har nu kabeln som för användes till lysrörsarmatur/uttag och vill använda den.
Hade velat sätta inne i ett av överskåpen en strömbrytare med dimmerfunktion till de nya lamporna.
Och då smidagast om det finns en strömbrytare/dimmer för att slippa har en massa dosor i skåp som jag kan ta in fas/nolla/jord(befintlig kabel) och enbart ta ut fas/nolla då de nya "spottarna" endast behöver fas och nolla.
Har ingen koll riktigt på allt vad det finns för produkter på elmarknaden men säkert mången här som kan komma med erfodliga tips.
Har köpt "spottar" med tillhörande transformator.
Har nu kabeln som för användes till lysrörsarmatur/uttag och vill använda den.
Hade velat sätta inne i ett av överskåpen en strömbrytare med dimmerfunktion till de nya lamporna.
Och då smidagast om det finns en strömbrytare/dimmer för att slippa har en massa dosor i skåp som jag kan ta in fas/nolla/jord(befintlig kabel) och enbart ta ut fas/nolla då de nya "spottarna" endast behöver fas och nolla.
Har ingen koll riktigt på allt vad det finns för produkter på elmarknaden men säkert mången här som kan komma med erfodliga tips.
Beroende på hur befintlig kanalisation ser ut, är det kanske möjligt att placera en dimmer där du tänder takbelysningen. Alternativt sätta en riktig dimmer med förhöjningsram under ovanskåpen/en bit ner på kaklet.
Att göra som du tänkt, sätta en strömbrytare inne i ett skåp verkar väldigt opraktiskt.
Hur ser anslutningen till transformatorn ut ? Stickpropp?
Att göra som du tänkt, sätta en strömbrytare inne i ett skåp verkar väldigt opraktiskt.
Hur ser anslutningen till transformatorn ut ? Stickpropp?
Har precis i underkant av ett av överskåpen en kulo men fas - nolla - jord. Då jag helst inte vill ha fler uttag eller brytare på kaklet är tanken att ta upp denna kabel i botten/gavel av ena överskåpet.
Och där ansluta befintlig kabel till förhöjd utanpåliggande dimmer, varifrån jag sen kan ta ström till transformatorn och spottarna.
Men har snappat upp att det eventuellt måste vara någon speciell dimmer för att det ska fungera med transformatorn.
Bifogar en liten bild på transformatorn om någon vet utifrån detta om jag kan köra med en vanlig utanpåliggande dimmer från någon ledande ellevernatör.
Och där ansluta befintlig kabel till förhöjd utanpåliggande dimmer, varifrån jag sen kan ta ström till transformatorn och spottarna.
Men har snappat upp att det eventuellt måste vara någon speciell dimmer för att det ska fungera med transformatorn.
Bifogar en liten bild på transformatorn om någon vet utifrån detta om jag kan köra med en vanlig utanpåliggande dimmer från någon ledande ellevernatör.
Klicka här för att svara
