Hej, jag tänkte nog inte igenom det hela så noggrant då jag körde igång. Elektrikern skall komma hit och koppla elen och jag tänkte sätta upp dosor där jag vill ha takuttag, vägguttag, lysknappar osv. Problemet är att jag i taket isolerat färdigt, kört upp diffspärr och sedan spikat gles (22mm). Nu är min fundering: vad behöver jag för typ av dosa för att den skall få plats i alltihopa. Har bara sett takdosor med rätt diameter som är 50/41mm på höjden. Det blir ju alldeles för mycket. Blir som lite svårt att spika upp kortlingar då jag dragit plasten. Finns det någon smart problemlösare eller måste jag riva plasten. Skulle vara rätt trist eftersom det rör sig om ganska många lampor då det skall bli en liten verkstad. :/
 
Ah, tack för alla svar. Verkar finnas möjligheter. Jag som nästan sa att det var kört, men det kära 'allt går att lösa' verkar stå sig :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.