1 180 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
problemhuset
hej, håller på att gräva för ny dränering i gammalt hus.
hoppas någon kan ge svar på mina undringar.
huset är byggt 70, platta på mark med underliggande isolering. När jag nu grävt ett tag och kommit en bit under plattans nedersta kant, så upptäcker jag att isoleringen på ett ställe under plattan är helt dyblöt. Behöver jag nämna att dräneringen har varit dålig sedan typ 1970. Okej min fråga, är detta en katastrof ? Måste jag baxa hit kranar å grävmaskiner för att åtgärda detta, kan den blöta isoleringen ligga kvar?
hoppas någon kan ge svar på mina undringar.
huset är byggt 70, platta på mark med underliggande isolering. När jag nu grävt ett tag och kommit en bit under plattans nedersta kant, så upptäcker jag att isoleringen på ett ställe under plattan är helt dyblöt. Behöver jag nämna att dräneringen har varit dålig sedan typ 1970. Okej min fråga, är detta en katastrof ? Måste jag baxa hit kranar å grävmaskiner för att åtgärda detta, kan den blöta isoleringen ligga kvar?
det torkar nog.. kanske inte i år.. men torkar gör det nog..
katastrof är det nog inte.. ur isolerings synpunkt är det nog en katastrof.. efter som blöt isolering är värdelös som just isolering..
Vad har du för isolering där igentligen? kul o veta..
katastrof är det nog inte.. ur isolerings synpunkt är det nog en katastrof.. efter som blöt isolering är värdelös som just isolering..
Vad har du för isolering där igentligen? kul o veta..
vadå gammalt? du har ju nästan ett nytt hus.. Isolering under betongen.. det är lyx grejjer det..
;D
Skämt o sidor.. nu förtiden så använder man ju Cellplast.. har du det väl dränerat så torkar det upp skulle jag tro iallfall.. men det kommer nog ta bra lång tid..
Rockwoll det är nog stenull det.. dom heter nu mera Paroc..
Borde vara denna typ då..
http://www.paroc.se/channels/se/bui....Skivor och board&product_id=PAROC+GRS+30
Skämt o sidor.. nu förtiden så använder man ju Cellplast.. har du det väl dränerat så torkar det upp skulle jag tro iallfall.. men det kommer nog ta bra lång tid..
Rockwoll det är nog stenull det.. dom heter nu mera Paroc..
Borde vara denna typ då..
http://www.paroc.se/channels/se/bui....Skivor och board&product_id=PAROC+GRS+30
Klicka här för att svara