Jag har några gabon dörrar hemma som jag tänkte måla i helvitt har först grundat med grundfärg i två lager men 20min senare började det sticka ut en gul/orange färg igenom spelarde ingen roll hur många lager till jag strök på (uppe i 4 lager) men ändå så får jag gul stick.

Jag blir galen på detta hur ska jag rädda mig från detta elände? Bifogar en bild på hur det ser ut.

• IMG_3209.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla gabondörrar brukar ha ngn slags polish på sig. Rådet av målare jag fick var att först tvätta med målartvätt, slipa lätt, tvätta med t-röd, grunda med oljebaserad färg och sedan färdigstryka ett par ggr med valfri färg.
Antagligen räcker det med att du kör ett varv oljefärg över det du redan målat, med hör med en riktig färghandlare för säkerhets skull.
Lycka till!!!

Som tidigare sagt testa någon oljefärg om du har, annars kör ett varv med tex Beckers Grepp Grundfärg eller liknande och sedan slutstryk med vattenbaserad färg igen. Har du riktigt otur med genomslag kan du behöva två lager grundfärg för att spärra genomträningar ordentligt.

passa dig för att köra oljefärg om du börjat med vattenbaserat.Det krackelerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.