3 784 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
problem pusher för golvvärme
Jag har köpt en push 12a till mitt nya golvvärmeslinga.
Jag har ett litet problem som jag inte tänkte på när jag beställde.
Jag kommer att ha själva pushern inbyggd i en garderob och där kan det bli varmt.
Finns det någon typ rumsgivare att köpa till så jag kan styra efter rumstemperaturen.
Jag har ett litet problem som jag inte tänkte på när jag beställde.
Jag kommer att ha själva pushern inbyggd i en garderob och där kan det bli varmt.
Finns det någon typ rumsgivare att köpa till så jag kan styra efter rumstemperaturen.
Jag har en 230V termostat som styr Push12:an, det sitter en liten motorenhet isf ratten(alt. termostat) på Push12:an. Detta är något man köper till och ingår inte i paketet.
Du skall nog inte bygga in den i ett alltför litet utrymme, motorn behöver nog lite kylning??
/Funkis
Ps Jag har inte kopplat mitt själv, det har röris gjort.
Du skall nog inte bygga in den i ett alltför litet utrymme, motorn behöver nog lite kylning??
/Funkis
Ps Jag har inte kopplat mitt själv, det har röris gjort.
Det är ju med en kapillärtermostat till puch 12, det räcker att givaren sitter utanför garderoben.solo_innova skrev:
Jaha du, hade visst inte kollat upp ordentligt.
Tog för givet att när det ser ut som en elementvred så funkar det så också.
Då blir det ett annat problem för mig.
Garderoben kommer att stå precis innanför groventren, vilket gör att det kommer att bli kallt när man på vintern öppnar dörren.
Hur funkar det ihop med shunten, någon som har erfarenhet?
Tog för givet att när det ser ut som en elementvred så funkar det så också.
Då blir det ett annat problem för mig.
Garderoben kommer att stå precis innanför groventren, vilket gör att det kommer att bli kallt när man på vintern öppnar dörren.
Hur funkar det ihop med shunten, någon som har erfarenhet?
Klicka här för att svara