Monterade ett v2 nyss, de bör ju vara liknande. Min gissning är att han valt för kort pinne från handtaget in i låset, och kanske missat fjädern så den har åkt ur låsdelen och ligger i handtaget.
har han slarvat och inte satt i envägs skruvarna är det rätt lätt att skriva loss låset och kolla. Tyvärr måste du skriva av insidan först för att komma åt att skruva loss utsidan.
har han gjort som man ska och satt i envägs skruvarna så har du ett problem till

vet inte hur man får bort dom utan att förstöra dom.