Nybehandlat trädäck med en stor, ljus fläck där vatten orsakat missfärgning bredvid en korg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grått trädäck med ljusa fläckar och vattendroppar, solkatter syns på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggde större trädäck förra hösten. För en vecka sedan ansåg jag den vara redo för behandling. Fastnade för sioox då jag inte vill behandla varje år o tycker grått trädäck kan vara fint.
Följde alla riktlinjer o var noga med förarbetet.
NU efter en vecka har jag stora, ljusa fläckar som ser riktigt illa ut. Fläckarna är skapade av vatten som kommit på trallen efter att vi vattnat krukor på densamma.
Första vattningen gjorde vi efter två dygn, så behandlingen måste ha ”satt sig”.

Någon som upplevt samma sak o som har förslag på åtgärd?

ja efter 2 dgr är det torrt enligt sioox har jag för mig.

Vattna allt, då kommer du får en jämnare ljus färg över hela...

Inväntar första regnet så får vi se..
Vill inte framkalla ”missfärgat” trädäck i onödan inför midsommarfesten ;)

B Bilole skrev:
Inväntar första regnet så får vi se..
Vill inte framkalla ”missfärgat” trädäck i onödan inför midsommarfesten ;)
Det rättar till sig, det kan dock ta lite tid beroende på nederbörd. Jag skulle rekommendera att vattna på det för att snabbare få en jämn snygg uta.

Tack för tipsen om att vattna trädäcket. Har inte regnat sedan jag lade på sioox.
Ringde leverantören i Gbg o fick samma råd!
Dom förstod direkt vad jag menade o förklarade att ytspänningen måste ”släppa” för att medlet ska börja verka o det är precis vad som hänt där vatten runnit från krukorna, därför fläckigt!

Nu ska jag vattna, borsta med mjuk borste o avvakta. Förhoppningsvis har jag det trädäck jag vill ha om ett par veckor (tar den tiden enligt den serviceinriktade kvinnan jag pratade med)

phu...

• Gilla
Abbedissan
  • Laddar…
Hej! Hur gick det för dig? Hur är trädäcket nu när det gått lite tid?

Det som behövdes var tålamod ;)
Efter 2-3 regnskurar blev det jämnt o fint ljust grått. Just nu väldigt nöjd!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.