3 141 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Problem med siktning i ackumulatortank?
Kan inget om den pannan så bilderna säger inte mig så mycket, men det finns många här som har den kunskapen. Hur ser lågan ut under drift då? Börja med en ordentlig sotning av hela pannan. Sedan kollar du rökgastemp och låga och justerar luften vid behov. Finns det något förbigångsspjäll på dessa pannor? Det vet kanske du Daniel 109?
Ska kolla detta nästa gång jag eldar. Sotade hela pannan förra veckan så det är klart.dof skrev:
Kan inget om den pannan så bilderna säger inte mig så mycket, men det finns många här som har den kunskapen. Hur ser lågan ut under drift då? Börja med en ordentlig sotning av hela pannan. Sedan kollar du rökgastemp och låga och justerar luften vid behov. Finns det något förbigångsspjäll på dessa pannor? Det vet kanske du Daniel 109?
maxad ska var fel svar, den är inställd på 140c vilket för max på det vredet sedan låste det sig.D Daniel 109 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden