Byggahus.se

Problem med parkettgolv Grabo Jive Ek

12k läst  19 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Stämmer, den enda bit i "pusslet" som saknades var den skriftliga bekräftelsen på att Modulent tar på sig ansvaret att efter omläggningen av golvet återställs huset i befintligt skick, om skador skulle uppstå. Det beskedet har jag fått nu, skriftligen, som jag efterfrågat under lång tid. Tack!

...hälsar jenso

2. M
    Medlem Nivå 3
    Hej jenso,

Tack själv Jens.

Hälsningar
    Martin Lahger / Modulenthus

3. M
    Medlem Nivå 8
    Jag har lagt både Grabo och Kährs, i fler hus än jag kan minnas, jag blir lite förvånad när jag läser detta, Golvabian var ett riktigt misärgolv, men Grabo tycker jag inte ligger långt efter Kährs, Jag har sett värre nivåskillnader på Kährs än på Grabo,
    Rätt lagda är det bra golv båda två..
    Tarkett tog jag inte emot om jag så fick den, besvärlig att lägga, och sämre om man behöver byta en bräda, såvida dom inte ändrat på fogen sedan sist...

4. J
    Medlem Nivå 1
    Hej Mäster
    Blir förvånad då jag läser detta. Jag som varit övertygad om att vi fått ett av marknadens sämsta golv.
    Du kanske har någon ide om varför det är ett ständigt knaster i golvet? Även där golvet lagts om, limmats m.m.
    Där jag bor har man alt som allt bytt ut ett vardagsrumsgolv mot ett Kährs..
    .....där är skillnaden är stor.
    Det är mycket "stummare" utan knak och knaster.
    Tappar man en plastsked på Grabogolvet blir det ett märke.
    Kan det vara så att det är en enda stor leverans av dåligt virke?
    Jag har ju trots allt stött på ett tiotal näst intill panikslagna familjer som lever med detta problem inklusive jag själv.
    Känns konstigt också att Modulent och den golvfirma som levererat golven åt dem inte använder sig av detta fabrikat längre.

5. M
    Medlem Nivå 8

Kan ha fel, men inte ofta.

Ja, jag vet faktiskt inte vad som var orsaken, det kan vara så att det är ojämn kvalite på Grabo,
    ibland fick vi paket där varenda bräda var lite banan, och dom la jag inte utan beställde nya, det kan ju vara så att någon trodde dom skulle ligga till sig, vilket dom kan göra iofs,
    Kährs är antagligen jämnare i kvaliten, men ganska ofta hittar jag defekter där med,
    Jag har Grabo hemma i tre rum, bestående av spill från byggen , ( hoppas ingen byggledare ser detta) och en del utbytta golv , just pga knarr vid besiktningen, jag sorterade bort "bananerna" och har endast lite knarr ibland i hallen, fast troligen pga mjukfogen mot klinkersen..
    ( Till Modulents och andra tillverkares försvar, kan jag förstå att det kan ta tid att åtgärda en del problem, det är nog inte så att det sitter en massa gubbar och spelar kort i väntan på arbete, utan dom som finns är nog ofta uppbokade ett tag framåt, med vissa luckor där man har tid för mindre arbeten, att byta en massa golv tar nog en del tid och planering i anspråk )

Redigerat 24 okt 2008 21:32
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka