Ute tempen föll plötsligt till -20 nu har vi extremt kallt i huset 18g. Har höjt temperaturen med 2 steg innan det skulle bli kallt, men helt förgäves. Har kikat på framledningstemp och tycker att det är ingen skillnad på retur.

• Display av klimatsystem som visar temperaturer för framledning, retur och rum, indikerar kallt inomhusklimat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Darek Pieczara
  • Laddar…
Kan det vara cirkulationspump nr 2 för det externa flödet som står stilla? Den som sitter till höger. Man brukar kunna känna med fingertopparna om den vibrerar en aning när den går.

J Josth skrev:
Kan det vara cirkulationspump nr 2 för det externa flödet som står stilla? Den som sitter till höger. Man brukar kunna känna med fingertopparna om den vibrerar en aning när den går.

• Grundfos cirkulationspump installerad i ett värmesystem, indikatorn visar att pumpen är igång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pumpen pumpar på. Blir inte klok på detta systemet. Har haft VVS kille här 3 gånger och han säger att det skall vara klart varje gång han är här... jag har luftat och ställt om golvvärmen efter konstens alla regler till ingen nytta.

Jag har likadan pump men min ser inte ut så när den är igång.

JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Jag har likadan pump men min ser inte ut så när den är igång.
vill du utveckla,

Pumpen värmer tappvarmvattnet när kortet togs, då gör den ingen värme och framledningstemperaturen dyker.

• Gilla
Adambergen
  • Laddar…
E Erikor skrev:
Pumpen värmer tappvarmvattnet när kortet togs, då gör den ingen värme och framledningstemperaturen dyker.
då ska jag ta en titt om någon timme.

Den gör ju varmvatten

DonPablo R134a skrev:
Den gör ju varmvatten
samma resultat flera timmar senare, hur länge ska den värma upp vatten? Det är nästan 7 timmar från att jag tog kortet.

A Adambergen skrev:
samma resultat flera timmar senare, hur länge ska den värma upp vatten? Det är nästan 7 timmar från att jag tog kortet.
Är den inställd på att endast göra varmvatten? Att värma upp tappvarmvattnet ska inte ta så lång tid.

Bilden du har framme på pumpen i första inlägget, bläddra en sida tillbaka så står det vad pumpen arbetar med (värme/varmvatten).

• Gilla
Adambergen
  • Laddar…
Är det bergvärme?

Har ni blockerat eltillskott?

E Erikor skrev:
Bilden du har framme på pumpen i första inlägget, bläddra en sida tillbaka så står det vad pumpen arbetar med (värme/varmvatten).
Jag har ställt in 30 golvvärme 0 varmvatten. Så vi slipper frysa inatt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.