Hej!
Har många gånger vart här inne på forumet och sökt runt när jag haft problem eller behövt tips och råd, och oftast hittat mycket bra hjälp! Nu har jag dock fått nått märkligt fel på min LG prestige luft-luft. Har sökt runt lite men inte hittat nån som verkar haft liknande strul, så jag testar att fråga er.
Nu när kylan börjat krypa på beter den sig märkligt. Om jag ställer in den på tex uppvärmningsläge och 18grader, så hoppar den igång och kör för fulla muggar, problemet är att den inte slutar kör för fullt, trots att jag kanske samtidigt eldar i kaminen och helt plötsligt har 26grader i rummet, så står den ändå och blåser för fullt med bra värme. Har testat lite olika inställningar, men ingen vidare framgång. Dock kan den helt plötsligt få för sig att gå ner i effekt, eller stänga av sig helt i nån kvart, för att sen få igång på full effekt igen trots att det fortfarande är 26grader i rummet. Rengjorda filter, nya batterier i fjärren, men ändå ingen skillnad. Nått jag missat?

Mvh Patric

Luftläckage i hålet genom ytterväggen bakom innerdelen som lurar tempgivaren att det är mycket kallare än det faktiskt är i rummet?

Så det sitter alltså en tempgivare i själva inomhusdelen? Trodde de va givarn i fjärrkontrollen som kände av detta

• Gilla
PH Skottvång
  • Laddar…
P
Prova nollställa fjärren
kan man inte välja vilken givare som skall användas?
Jag kan inte se om det sitter en givare i fjärren dock hittar ej heller något i manualen om detta

Ska testa detta. Har också lusläst manual ang dessa givare utan att hitta något tyvärr

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.