Hej,
startade idag laddstationen till min Sileno Life 750. Hade först ett problem med blinkande blå lampa men hittade att begränsningslabeln var av på ett ställe. Fixade det och upptäckte då att laddstationen var svart, lampan lyste inte alls. Hämtade laddstationen till vår lilla maskin (Sileno 250) och pluggade in den med samma kablar och den lyste grönt som det skall. Kopplade åter in laddstationen för 750 maskinen och såg då att den blinkar blått som den skall när man drar ut någon av kontakterna för begränsningsslingan. Fick ett rött blink när jag drog ut guidekabeln men begränsningsslingan ansluten, skall ju blinka gult (det gör den fungerande laddstationen)!? Och det konstigaste var att jag nu ser att när jag ansluter den sista av slingkontakterna lyser det grönt en liten stund men det dimmas ner, detta tar någon sekund. Rött blink betyder enligt manualen antennfel, vad gör man åt det?

Någon som upplevt något liknande? Har som sagt en fungerande laddstation och den beter sig som den skall på samma anslutning.

Efter samtal med Hornbach som sålt den till mig åkte jag dit med laddstationen, skulle räcka med BARA laddstationen men det gjorde det inte :worried:. Tänker att jag ställer frågan här innan jag i morgon kör tilbaka med laddstation OCH klippare.

Mvh
Steffen

Har du provat med annan nätdel (från 250-modellen om det är samma typ). Det är väl det enda du kan göra för att utesluta allt annat än själva stationen.

Jo det har jag gjort och den funkar inte då heller.

Har garanti kvar så förhoppningsvis tar den det men det hade varit skönt att slippa köra iväg, hämta etc...

Hej, hur gick det till slut med din laddstation? Hittade du någon lösning? Har mämii Li ngen exakt samma erfarenhet med svart och blinkande rött lampa på min laddstation.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.