Hej!

Vi har problem med husbygget. Finns ett fel på en vägg som måste åtgärdas, ca 2-3 dagars arbete. Bygget har gått knaggligt hela tiden men detta verkar ha fått det hela att stanna upp och nu verkar entreprenören inte svara på telefon längre.

Hur kommer vi vidare? Ska han gå i KK så får han gör det så snart som möjligt annars bygga klart huset så snart som möjligt. Hur kan man "trycka på"? (det händer inget när vi påpekar saker och ting)

Han har nog tagit ut lite mer pengar av oss än vad som är gjort i huset (trots att vi föjlt lyftplanen) men det spelar som ingen roll, huset måste bli klart. Nått måste hända. Det är ju inte säkert att han kastat in handduken än men vi måste nog förbereda oss på det...

Mvh
Rickard

Bli en besvärlig kund, dvs ring, maila, smsa, skriv brev och ligg på utav bara tusan.
Då kanske det händer lite på bygget så att de får lugn och ro.

Hur länge har bygget stått?

Hur färdigt är huset?

Om du följer det råd volvo ger så kan jag garantera att du hamnar längst ner på "listan", försök att prata UTAN att hota och skrika, samt tala i klarspråk. Då har du en liten möjlighet att byggaren försöker lit extra, blir du jobbig kommer byggaren med säkerhet sätta dig sist.
Jag kan inte fatta hur någon kan tro att man ska få hjälp om man är besvärlig, i min värld leder det bara till än djupare "konflikt".

elmont skrev:
Om du följer det råd volvo ger så kan jag garantera att du hamnar längst ner på "listan", försök att prata UTAN att hota och skrika, samt tala i klarspråk. Då har du en liten möjlighet att byggaren försöker lit extra, blir du jobbig kommer byggaren med säkerhet sätta dig sist.
.
Jag har aldrig sagt hota och skrika.........
Bara vara "på" och ifrågasätta varför inget händer, när kommer de ut nästa gång, när tror de att de blir klara, när kommer materialleveranser...etc.
Självklart skall all kommunikation ske på ett lugnt och sansat sätt.

Min erfarenhet är att när en firma skärmar av sig från en kund så hjälper det inte att vara snäll, tyst och vänta.
I vissa fall kan det tom vara bättre att få besked i klartext att byggfirman inte tänker komma tillbaka och färdigställa. Då har man ialla fall något att förhålla sig till.

Tystnad och frånvaro är aldrig ett sundhetstecken på en entreprenad.

nikasp
Hur går det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.