17 298 läst ·
5 svar
17k läst
5 svar
Problem med Hörmann garageportsöppnare
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Garageporten började strula och stannade ibland halvvägs osv. Letade efter uppenbara fel utan resultat.
Till slut beslutade vi oss för en återställning med kontroll av fjäderspänning osv. Porten går fint när man lyfter för hand men jag kan inte få den att köra programmet för ändlägen. Den går ett par dm och stannar sedan och belysningslampan börjar blinka.
Det spelar ingen roll i vilket läge porten är i när jag testar. Även om porten är nästan helt öppen rullar som allra lättast så blir resultatet detsamma.
Förstår att det är jag som gör nåt fel men kan inte komma på vad det kan vara! Har säkert missförstått nåt i bruksanvisningen. Fick hjälp av en kompis som är portinstallatör när det gäller fjäderkontrollen osv så jag är rätt säker på att det är rätt.
Till slut beslutade vi oss för en återställning med kontroll av fjäderspänning osv. Porten går fint när man lyfter för hand men jag kan inte få den att köra programmet för ändlägen. Den går ett par dm och stannar sedan och belysningslampan börjar blinka.
Det spelar ingen roll i vilket läge porten är i när jag testar. Även om porten är nästan helt öppen rullar som allra lättast så blir resultatet detsamma.
Förstår att det är jag som gör nåt fel men kan inte komma på vad det kan vara! Har säkert missförstått nåt i bruksanvisningen. Fick hjälp av en kompis som är portinstallatör när det gäller fjäderkontrollen osv så jag är rätt säker på att det är rätt.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Det är en Promatic 2.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Motorn ska vara återställd men det är själva referenskörningen jag inte får till. Den ska ju öppna och stänga för att känna ändlägena men den går bara ett par dm... eftersom porten går lätt i övrigt så känns det som att jag missförstått något i manualen.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Helt plötsligt. Efter att strömmen varit urkopplad i tre dagar så ville porten plötsligt köra en rererenskörning och nu funkar den utan problem igen. Wiihooo!
Klicka här för att svara