Hej! Vi har en nybyggd villa med Uponor golvvärme med Smatrix system, till detta har vi Nibe s1155 bergvärme. Vi upplever stora problem att få värme i huset generellt och vissa rum är golven helt kalla och håller 17grader i rumstemperatur. Termostaterna kallar på värme och styrdonen är helt öppna. Båda bypassventilerna (gulmarkerade) är öppna. Framledningstemp är 39grader och retur ca 30grader. Har testat att lufta men verkar inte vara luft i systemet. Det jag dock reagerar på är att styrdonen sitter monterade på ”framledningen” (se bild) jag har kollat Uponors manual och då ska donen sitta på retursidan, vilket jag tror innebär att autobalanseringen inte lär funka?! Min fråga är vad ni tror om detta? Vet någon om man kan få det att funka som det är installerat nu?. Tacksam för hjälp!
 
  • Uppkopplad golvvärme fördelare med märkta värmeledningar, värmejusteringar, och returledare, monterad på vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Löste du problemet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.