Vi har tidigare haft problem med diskmaskinen som visserligen har några år på nacken, ca 10 år. Det fastnade skräp i den som jag tror är pumpen eftersom vattnet ej tömdes ut korrekt. Jag skruvade loss locket (plastbiten som syns på bilden) och gjorde rent där. Det här var för någon månad sedan.
När jag skruvade loss filtret igår inne i diskmaskinen ser det ut som på bilden, dvs en liten mängd vatten har samlats där. Ska det se ut så, undrar jag. Ska inte allt vatten ha tömts ut i det utrymmet?
Vi har precis fått ett nytt parkettgolv lagt i köket för >35.000 kr (som i och för sig gick på försäkringen, men ändå) efter en tidigare vattenskada från kylskåpet så vi vill gärna inte ha en vattenskada igen.
När jag skruvade loss filtret igår inne i diskmaskinen ser det ut som på bilden, dvs en liten mängd vatten har samlats där. Ska det se ut så, undrar jag. Ska inte allt vatten ha tömts ut i det utrymmet?
Vi har precis fått ett nytt parkettgolv lagt i köket för >35.000 kr (som i och för sig gick på försäkringen, men ändå) efter en tidigare vattenskada från kylskåpet så vi vill gärna inte ha en vattenskada igen.
Bästa svaret
Det där är helt normalt, det blir alltid lite vatten kvar längst ner i "pumphuset". I alla fall alla mina diskmaskiner som jag har haft genom åren har alltid lämnat lite vatten kvar 
Men du kan ju alltid maila tillverkaren för att få det verifierat.
Men du kan ju alltid maila tillverkaren för att få det verifierat.
OK, då vet jag! Tusen tack, Mats
Tusen tack Mats, jag ska prova med att maila tillverkaren, jag vet inte om jag får så bra respons från dom, det var därför jag provade här först. Men du verkar vara en pålitlig person så jag kanske nöjer mig med ditt svar.Mats-S skrev:
Klicka här för att svara