Hej allihopa,

Jag har precis reggat mig här för jag behöver hjälp med ett problem som vi känner att vi inte är kunniga nog att driva utan att experter som kan hjälpa oss att få mer kött på bena.

Vi har köpt ett nytt hus och håller på att byggas och vi ska flytta in i slutet av Mars. Vi har valt allting i hela huset mer eller mindre förutom fallplattor vid värmepumpen för där kom vi överens om att han skulle hitta plattor till oss i samma nyans... Men se bifogad bild för resultatet...

Jag la inte märke till det från början för jag är för upptagen att prata om all tekniska detaljer, fiber, garage o allt anant. Men av min sambos förskräckelse och nu i efterhand så förstår jag... Det ser inte alls bra ut och det inte är inte alls samma nyans.

Jag ringde honom nyss och påpekade detta och han blev jättesur... Han menade på att vi sa att han skulle välja och nu när han gjorde det så är vi inte nöjda? Men det ser ju inte jättebra ut.. Jag misstänker att han hade dem över ifrån ett annat bygge och ville tjäna pengar att slippa köpa in. Han har rätt att vi sa till honom att köpa plattor utan ett specifikt artikel nummer som med allt annat men det skulle ju vara samma nyans.. Så sa han att inte hittade något och tyckte inte det var lönt att ringa och fråga oss vad han skulle köpa eftersom vi redan gett honom ok. Han vill verkligen inte göra om det utan vi får fixa det själva sa han efter huset har blivit levererat.

Jag har aldrig köpt hus och allt annat ser bra ut tycker vi. Vi har folk där hela tiden som dubbelkollar osv.. Jag vill inte förstöra våra husplaner eller något annat. Men kan man kräva han att byta eller hur ska man göra? Några undrar varför han inte kapade de andra plattorna bara för att få dem att passa?

Jag är också orolig om jag skapar problem här för honom att han inte bryr sig lika mkt o göra ett bra jobb annars heller.

Tack på förhand!

Vänligen,
Paul Sandström

• Värmepumpsinstallation med omatchande fallplattor på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du inte tätskikt på golvet?
Det ska väl vara uppdraget 10cm på väggen i tvättstugan?

@Pumba: Tack för svar. Vet ej vad du menar exakt, men det finns ju plattor som går upp på sidan, men vet ej om det är 10cm exakt. Det har jag inte kollat.

Allt sånt kollas väll också när huset besiktas?

P palleman87 skrev:
@Pumba: Tack för svar. Vet ej vad du menar exakt, men det finns ju plattor som går upp på sidan, men vet ej om det är 10cm exakt. Det har jag inte kollat.

Allt sånt kollas väll också när huset besiktas?
Det borde ju synas någon form av tätskikt där golvvärmerören kommer upp.

Det är ju kanske ett större problem än att du har lite nyansskillnad på plattorna vid fallet.
Med tanke på hur era diskussioner gått där så ser jag inte att du har nått att hämta, det kan vara rätt knepigt att i efterhand hitta matchande plattor i annat format.

P Pumba skrev:
Det borde ju synas någon form av tätskikt där golvvärmerören kommer upp.

Det är ju kanske ett större problem än att du har lite nyansskillnad på plattorna vid fallet.
Med tanke på hur era diskussioner gått där så ser jag inte att du har nått att hämta, det kan vara rätt knepigt att i efterhand hitta matchande plattor i annat format.
Tack för svar igen, värdefull input! Jag får dubbelkolla det. Mjo misstänker det gällande plattorna också.

Finns oftast plattor i mindre format och gör de inte det så får man kapa dom man har.
Det som dom har gjort ser inget vidare ut alls
Men nu är det ju en värmepump där så jag tror tyvärr det är svårt att få ändrat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.