M
JoakimJohansson skrev:
[bild]
Bauhaus i Linköping hade öppningserbjudande på just den såg jag med!! Vettigt köp??
Jag tycker dock att Metabo är lite gedignare. Observera dock att sågen på bilden utefter vad jag uppfattat inte klarar att snedsåga en 45mm. Vilket är läget för de flesta sågarna i annonserna. Är själv på jakt efter en som klarar det.

Jag vet! Va på bauhaus i fredags och inhandlade en metabo kgs216 m ! Den kändes mycke bättre!!

Mittbygg skrev:
Jag tycker dock att Metabo är lite gedignare. Observera dock att sågen på bilden utefter vad jag uppfattat inte klarar att snedsåga en 45mm. Vilket är läget för de flesta sågarna i annonserna. Är själv på jakt efter en som klarar det.
En pcm8s klarar en 45a i 45 grader. Vet inte varför men bosch snålar i sina specar. De gör likadant på de blåa varianterna. Söker du på forumet kommer du hitta många vittnen om att bosch felar i sina specar på den här punkten.
Jag har en pcm och den har sågat en hel del 45or i vinkel med den.

OT: beskrivningen i annonsen är lite skrattretande. Man glömmer att nämna det faktum att lasern har karaktären av en engångsartikel. En otroligt kass lösning.

Tjompa skrev:
Hoppar på tråden då även jag drabbats av liknande problem.
Ibland startade den inte alls, Ibland fick jag fart på den men fick inte stopp på den utan att dra ur kontakten, Ibland räckte det med att stöta till sågen (utan att ens röra gashandtaget) och den gick igång ("Livsfarligt")
Hur har det gått för er - hittade ni felet eller fick ni det fixat av Bosch?

Jag gjorde som Lars_Gisela och körde sågen till Bauhaus i Örebro (där jag köpt den) och lämnade in den för garantireparation.
De hävdade att det skulle ta ca 2v att få den fixad. Efter drygt 3v hade jag inte hört något från Bauhaus. Jag fick då ringa och jaga dem och efter några samtal fram och tillbaka fick jag i fredags svar av en (som tydligen inte var helt insatt) att det fanns en notering på mitt ärende om att det var något problem mellan Bauhaus & Bosch kring ett kvitto men att det inte var något som skulle beröra mig. Hon trodde sågen var klar och skulle komma denna vecka.
Idag fick jag dock ett samtal från Bauhaus med meddelandet att Bosch hävdar att det är ett förslitningsfel och det täcker inte Bauhaus garanti för. Istället ska jag betala 514kr för reparationen.....

Jag är därför nyfiken på hur det gått för er som haft liknande problem. Om någon fixat felet själv, vilka delar fick ni byta?

Jag har begärt att få veta exakt vad som behöver bytas. Jag har lite svårt att acceptera detta som en förslitning. Jag har användt sågen som GDS:are (d.v.s. lite då & då) & en såg bör väl hålla längre än 3 år vid normal användning?
Verkar onekligen som att det är ett vanligt fel om flera råkat ut för det, svagt av Bosch att inte ta ansvar för det. Låter som att det är mikrobrytaren som gått sönder för de flesta. Nu var det något/några år sen, men jag beställde en mikrobrytare hos en återförsäljare, har för mig den kostade 80:- och bytte själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.