1 712 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Problem med avlopps luftningen
Hej!
Jag har precis flyttat in i ett nybyggt hus, och efter ett tag så tyckte jag och tjejen att det börjat lukta avlopp ute. Och efter lite letande så kom vi fram till att det måste vara avluftnings röret till avloppet som luktar.
Men kan det stämma ? jag har inte varit uppe på taktet och kollat ännu.
Vi har en special betongplatta som det är hål i på taket, ser ut att bara vara ett hål rätt ner. Ska det inte vara någon ventil eller nåt skydd runt hålet ?
Och kan det verkligen lukta så mycket att man känner det ända uppe på taket.
Mvh Andreas o Susanne
Jag har precis flyttat in i ett nybyggt hus, och efter ett tag så tyckte jag och tjejen att det börjat lukta avlopp ute. Och efter lite letande så kom vi fram till att det måste vara avluftnings röret till avloppet som luktar.
Men kan det stämma ? jag har inte varit uppe på taktet och kollat ännu.
Vi har en special betongplatta som det är hål i på taket, ser ut att bara vara ett hål rätt ner. Ska det inte vara någon ventil eller nåt skydd runt hålet ?
Och kan det verkligen lukta så mycket att man känner det ända uppe på taket.
Mvh Andreas o Susanne
Nog tycker jag att det borde vara överbyggt och ha ett utsläpp ovanför takpannorna.
Men visst kan det lukta så att det känns alltid. Det är ju processgaserna som luktar och är de lite varmare så stiger de uppåt
Men visst kan det lukta så att det känns alltid. Det är ju processgaserna som luktar och är de lite varmare så stiger de uppåt
Klicka här för att svara