Hej!

Jag har precis flyttat in i ett nybyggt hus, och efter ett tag så tyckte jag och tjejen att det börjat lukta avlopp ute. Och efter lite letande så kom vi fram till att det måste vara avluftnings röret till avloppet som luktar.

Men kan det stämma ? jag har inte varit uppe på taktet och kollat ännu.
Vi har en special betongplatta som det är hål i på taket, ser ut att bara vara ett hål rätt ner. Ska det inte vara någon ventil eller nåt skydd runt hålet ?

Och kan det verkligen lukta så mycket att man känner det ända uppe på taket.

Mvh Andreas o Susanne
 
Nog tycker jag att det borde vara överbyggt och ha ett utsläpp ovanför takpannorna.

Men visst kan det lukta så att det känns alltid. Det är ju processgaserna som luktar och är de lite varmare så stiger de uppåt
 
Nån som vet om man kan köpa nån ventil eller så för att täcka hålet på taket. Kanske kan förhindra lite av lukten i alla fall.
 
Säg till tjejen att minska på "bruna bönorna" istället! ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.