Hej! Vi har en avkalkare som har strulat ett tag. I somras fick vi igång den efter att ha tömt saltreservoaren, kollat flottören och kört backspolning med citronsyra samt haft citronsyra i salttanken (fick hjälp i den här tråden
https://www.byggahus.se/forum/threa...inen-aer-full-med-vatten.462180/#post-4836863 och mätning av vattnets hårdhet visade på att det fungerade). Nu har det dock blivit problem igen och vattnet i salttanken töms inte igen. Flottören är kontrollerad igen och den verkar fungera, liksom injektorn och den var helt ren. När vi sedan gör regeneration igen kommer E2 upp på displayen som felmeddelande. Enligt lite googlande hittade vi att E2 verkar vara något med någon kolv/piston som strular, iaf om det är liknande apparats felkod som vi hittade. Möjligen kan det ju varit samma fel redan i somras, möjligt.
Finns det ytterligare steg vi kan göra själv eller är det bara inse att det är dags för service-teknikern?
Tack på förhand