Använder Hydropanel från Ivarsson och hårdgipsskruv från Grabber.
Skruvarna går av om jag försöker dra dom så att dom inte ska sticka upp.

Gör det något om skruvskallen sticker upp lite innan tätskiktet?
 
orpon skrev:
Använder Hydropanel från Ivarsson och hårdgipsskruv från Grabber.
Skruvarna går av om jag försöker dra dom så att dom inte ska sticka upp.

Gör det något om skruvskallen sticker upp lite innan tätskiktet?
Har bara använt hydropanel en gång men då var det inga problem att "försänka" skallarna. Har för mig att vi använde trallskruv. Testa det istället.
 
Eller testa skruvar avsedda för minerit skivor.
 
  • Gilla
cine
  • Laddar…
Skruven jag använder ska vara avsedd för dessa skivor.
Citat från Grabber: "Att fästa robustgips, minerit o dyl mot stål/träreglar."
Enl. Hornbach så var det denna skruven man skulle använda.
 
Vi använder Mineritskruv tillverkad av arvid nillson (Optimera) och har aldrig dragit av en skruv tror jag. Sen frågan om det gör något att skruvarna sticker upp lite kan jag inte svara på, men jag försöker att alltid få in dem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.