Telia ska lägga ner kopparnätet 2025. Gick över till Allente för tv-abonnemang i våras. Efter 3 månaders provotid för alla
kanaler började man betala abonnemanget. Dom skickade dock inte några fakturor utan påminnelseavgift. direkt. Fick strida en del för att det skulle fungera.
I början av november stängdes tv:n ner. Trodde först att det hade hänt något med parabolen och ringde till tekniska supporten. Fick svaret att abonnemanget har stängst ner för jag har inte betalat fakturor. Gick till Mina sidor och hittade en faktura från augusti månad som inte hade kommit till min bank.
Var bortrest några veckor direkt efter det, när jag kom hem hade jag krav från Inkassobolaget att betala flera påminnelsefakturor.Ma hade endast 5 dagar att betala allt vilket jag hade missat p.g.a. resan. Nu har ärendet lämnat till Kronofodgen. Har bestridit fakturor för dom existerar inte i Mina sidor, har inte kommit till min bank eller har inte fått några påminnelsebrev hem. Finns det andra som har likadana problem med Allente?