Hej!
Vi skulle idag installera en ny diskmaskin och fick då höra av montören att vårt vattenlås under vasken är det värsta han sett (se bild).
Som jag förstår det är det vattenfyllt i hela plast-ledet istället för endast böjen där det ska vara vatten.
Är själv inte så VVS kunnig så jag undrar om någon i forumet har något förslag på hur detta kan fixas innan själva diskmaskinsinstallationen kan ske.
Kan man fixa själv ?
Någon som vet vad som är ett rimligt pris (efter ROT) om man ber en rörmokare fixa detta ?
Lägenheten ligger i innerstaden Malmö
//Mvh
Anders
Vi skulle idag installera en ny diskmaskin och fick då höra av montören att vårt vattenlås under vasken är det värsta han sett (se bild).
Som jag förstår det är det vattenfyllt i hela plast-ledet istället för endast böjen där det ska vara vatten.
Är själv inte så VVS kunnig så jag undrar om någon i forumet har något förslag på hur detta kan fixas innan själva diskmaskinsinstallationen kan ske.
Kan man fixa själv ?
Någon som vet vad som är ett rimligt pris (efter ROT) om man ber en rörmokare fixa detta ?
Lägenheten ligger i innerstaden Malmö
//Mvh
Anders
Ja det där är katastrof, konstigt att du inte fått stopp ännu…men går att lösa ganska enkelt. Du lär väl få betala ett par timmar för en röris, sen servicebil och några hundringar i material. Skulle gissa på 2-3000 kr om du har ngn röris i närheten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med att koppla in äldre lampa för kronkoppling i modernt uttag
Belysning -
Har problem då jag kopplar in en 230V radiator på en 400V ledning
El -
Hur kopplar jag på en ballofix på 11mm kopparrör? Ballofixen finns i 10, 12 och 15mm. På varmvattenröret var röret 10mm så det var inga problem.
Badrum