Hej!

Jag har ett problem med mitt Harvia aggregat som jag satte in i vintras. Jag köpte ett kombiaggregat (Topclass Combi KV80SEA) med automatisk vattenpåfyllnad. Problemet är att oftast när jag brutit vattnet efter bad och sen nästa gång jag ska bada igen så går överhettningskyddet i ångaggregatet vilket gör att vattentillförseln stoppas och jag måste manuellt trycka på återställningsknappen. Aggregatet är alltid kallt när detta händer och jag kanske badar ca 2-3 ggr i veckan med dagar i mellan.
Jag har gjort upptäckten dock att bryter jag inte vattnet så sker det inte lika ofta, för att inte säga aldrig.

Någon med samma problem eller någon som vet vad det beror på?

MVH
Marcus
 
S
Vet inte riktigt men när du kokar vatten så frigörs syret , en del av ångan stannar som luft i aggregatet
och då löser nog överhtningsskyddet , det är kraftiga saker med ånga och det ska lösa direkt om inget vatten finns , kolla att det kommer in vatten ordentligt så ingen luft finns
Du har upptäckt en del , så svaret är nog som du tänker plus lite till
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.