Har problem med min Gardena Sileno Life 1000
Roboten går inte ut och klipper och på displayen står det "Dagens klippning fullgjord" direkt på morgonen och försöker man "tvinga ut den" fär man samma svar "Dagens klippning fullgjord" trots att den inte klippt något på hela dagen!

Den fungerar alldeles utmärkt under perioder men det verkar som den går in i en "loop" och då är det "Dagens klippning fullgjord" som blir standardsvaret!
Har uppdaterat till senaste versionen, kan inte finna någon logik i problemet
Tacksam för hjälp!

Hej. Finns något som Gardena kallar ”sensor control” där roboten känner av gräsets tillväxt. Kolla om den är påslagen

• Gilla
Kapten Bölja
  • Laddar…
RubenD RubenD skrev:
Hej. Finns något som Gardena kallar ”sensor control” där roboten känner av gräsets tillväxt. Kolla om den är påslagen
SensorControl var INTE påslagen och då borde ju roboten klippa hela tiden, eller?
Jag har nu slagit på SensorControl med nivå "Hög intensitet"
Tror du ovanstående kan ha någon inverkan på de problem jag haft?

Klippmotorn känner av att motståndet och blir det lågt tror roboten att det är klippt och därför går in och laddar

• Gilla
Kapten Bölja
  • Laddar…
Ja då borde den klippa hela tiden...
Lite märkligt fel. Kanske behöver den nollställa alla felmeddelanden?

Igår eftermiddag efter att jag uppdaterat till senaste versionen gjorde jag dessutom en fabriksåterställning eftersom jag tyckte den klippte oregelbundet och jag ständigt fick upp "Dagens klippning fullgjord".
Om SenseControl var påslagen innan jag gjorde fakriksåterställningen vet jag givetvis inte. Men efter fakriksåterställningen igår låg meddelandet "Dagens klippning fullgjord" kvar resten av dagen.
Jag har nu slagit av SensorControl för att se hur det fungerar utan denna funktion. Rimligtvis ska jag inte få upp "Dagens klippning fullgjord" innan dagens klipptid är avslutad - det borde inte kunna hända
Återkommer med rapport :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.