Nyligen inflyttad i ett hus som vi ska hyra i nuläget, förhoppningsvis blir det att stycka av fastigheten och köpa framöver.
Nu är det tänkt att regla upp en innervägg så att äldsta barnet ska få ett eget rum.
Innerväggen ska stå exakt där nuvarande elementrör är kopplade, har varit en vägg där förut.
Får ej göra åverkan på golvet och nu så ska tydligen inte ledningarna flyttas som det var sagt från början.
Har någon en smidig lösning på problemet?
Vill få stabilitet för syllen och samtidigt möjlighet att fästa gipsskivorna stabilt.
Nu är det tänkt att regla upp en innervägg så att äldsta barnet ska få ett eget rum.
Innerväggen ska stå exakt där nuvarande elementrör är kopplade, har varit en vägg där förut.
Får ej göra åverkan på golvet och nu så ska tydligen inte ledningarna flyttas som det var sagt från början.
Har någon en smidig lösning på problemet?
Vill få stabilitet för syllen och samtidigt möjlighet att fästa gipsskivorna stabilt.
Blev så att jag skruvade takregeln och den andra sidan av väggen ordentligt, sen kapade jag dom stående reglarna några mm längre och fick ordentligt med tryck mellan syll och takregeln.
Syllen är pressad mot väggarna och skruvad i båda väggar och samtliga reglar.
Någon som har erfarenhet hur parkettgolvet kommer att reagera? Medveten om att man ska låta golvet ha möjlighet att röra på sig.
Angående elementrören så kommer jag gipsa in dom, drygt 60mm mot yttervägg som inte kommer att skruvas eller ha stöd av något regelvirke.
Syllen är pressad mot väggarna och skruvad i båda väggar och samtliga reglar.
Någon som har erfarenhet hur parkettgolvet kommer att reagera? Medveten om att man ska låta golvet ha möjlighet att röra på sig.
Angående elementrören så kommer jag gipsa in dom, drygt 60mm mot yttervägg som inte kommer att skruvas eller ha stöd av något regelvirke.
Nu hann du fixa men det finns sätt att inte alls göra åverkan:
Innervägg utan att skruva i golv? | Byggahus.se
https://www.byggahus.se/forum/threads/innervaegg-utan-att-skruva-i-golv.285805/
Innervägg utan att skruva i golv? | Byggahus.se
https://www.byggahus.se/forum/threads/innervaegg-utan-att-skruva-i-golv.285805/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Problem med varmvatten via fjärrvärmecentral
Fjärrvärme & Gas -
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Montera handdusch till tvättblandare – problem med gängor och passform
Badrum -
Problem med vatteninträngning efter bilning i källare
Grund & Markarbeten -
Regla och isolera insida av källarvägg utan att få fuktproblem?
Isolering