Nyligen inflyttad i ett hus som vi ska hyra i nuläget, förhoppningsvis blir det att stycka av fastigheten och köpa framöver.

Nu är det tänkt att regla upp en innervägg så att äldsta barnet ska få ett eget rum.
Innerväggen ska stå exakt där nuvarande elementrör är kopplade, har varit en vägg där förut.
Får ej göra åverkan på golvet och nu så ska tydligen inte ledningarna flyttas som det var sagt från början.
Har någon en smidig lösning på problemet?
Vill få stabilitet för syllen och samtidigt möjlighet att fästa gipsskivorna stabilt.

• Elementrör längs en vägg och hörn som ska reglas om till en innervägg i ett nyinflyttat hyrt hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så du kommer inte kunna fösta väggen i golvet eller i väggen. Det känns ju sådär om du frågar mig. Sätt väggen bredvid radiatorrören. Ibland är det bättre att vara praktisk än ingenjör

Blev så att jag skruvade takregeln och den andra sidan av väggen ordentligt, sen kapade jag dom stående reglarna några mm längre och fick ordentligt med tryck mellan syll och takregeln.
Syllen är pressad mot väggarna och skruvad i båda väggar och samtliga reglar.
Någon som har erfarenhet hur parkettgolvet kommer att reagera? Medveten om att man ska låta golvet ha möjlighet att röra på sig.
Angående elementrören så kommer jag gipsa in dom, drygt 60mm mot yttervägg som inte kommer att skruvas eller ha stöd av något regelvirke.

• Interiörbild som visar en nyskruvad träregelvägg med stående reglar, takregel, syll och tryck mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus E K
Väggen ser helt okej ut, men jag gillar inte kombinationen ojordade ej petsäkra (?) eluttag precis intill blanka (omålade) elementrör.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.