Har en laddbox installerad som visar fel.
Ena stunden säger meddelandet ”Meter communication failure ” och i nästa ”over voltage ” ( i appen alltså..)
Har brutit strömmen några gånger och startat om anläggningen utan framgång. Nån som har någonsomhelst aning om var man ska börja leta efter felet?
Noteras bör att jag är norra Europas mest ointresserade av el med tillhörande facktermer och använder med fördel elektriker som kan detta bra mycket bättre än jag. Är dock inte helt bakom flötet för övrigt…
Manualen säger förstås: kontakta behörig installatör…men det säger väl manualen på tv:n oxå när batteriet i fjärrkontrollen ska bytas. Nåja… nån som har nån idé innan jag ringer en elektriker? Nån som känner igen felet?
Ena stunden säger meddelandet ”Meter communication failure ” och i nästa ”over voltage ” ( i appen alltså..)
Har brutit strömmen några gånger och startat om anläggningen utan framgång. Nån som har någonsomhelst aning om var man ska börja leta efter felet?
Noteras bör att jag är norra Europas mest ointresserade av el med tillhörande facktermer och använder med fördel elektriker som kan detta bra mycket bättre än jag. Är dock inte helt bakom flötet för övrigt…
Manualen säger förstås: kontakta behörig installatör…men det säger väl manualen på tv:n oxå när batteriet i fjärrkontrollen ska bytas. Nåja… nån som har nån idé innan jag ringer en elektriker? Nån som känner igen felet?
Fick du ordning på detta? Jag har samma box och har nu något fel på den som jag inte kan hitta eller förstå.
Ja, problemet löst.Jonas Wikström skrev:
Ett tillverkningsfel som gör att återköp är möjligt.
Inga krusiduller alls om det är samma märkliga fel. Återköpet gick galant och jag har nu en ny låda inkl installation m.m
Har du möjligtvis samma symptom?
Fått samma problem med min box, löste installatören kontakten med ABB eller fick du göra det själv?
Det löste sig via installatören. (Men jag hade kontakt med ABB initialt) Full reklamation och ny box installerades utan kostnad för mig iaf. Det var tydligen ett känt fel på laddaren enligt tekniska supporten.K ktorgilsman skrev:
Ok.
Ok. Dom ska komma och kolla imorgon så får vi se. Lite tråkigt för den fungerade fint tills jag var tvungen att uppdatera den sen började problemen.Traden skrev:
Okej. Tråkigt.K ktorgilsman skrev:
Jag tog mailkontakt först med ABB för att säkerställa att det var grönt ljus. De hade inga synpunkter på vem jag tog in så det löste sig smärtfritt
Hej Alla , jag har samma problem med min ABB RFID 11 KW installerad sep 2020, pratade idag med en kille på ABB tekniska , han sa att det var ett känt fel på kretskortet med dom hade ingen lösning att erbjuda
garantin är endast 2 år, men ni kanske har nyare boxar som ni nu har reklamerat ?
garantin är endast 2 år, men ni kanske har nyare boxar som ni nu har reklamerat ?
Min byttes ut utan omsvep. Vet dock inte om det till ”samma” modell eller om de bytt något inne i den nya. Har iaf inte haft en enda störning sen dess. Min är sen 2021-02F FD Väktare skrev:
Redigerat:
okey hur gammal var din box ?
okey ock fick du den utbytt nu i år ?
Klicka här för att svara