N nrjoen skrev:
. Bara kollat som hastigast bland kommunens information än och det verkar som är man flera fastigheter med flera anslutningar går det att få rabatt på totalpriset vid anslutning.
Försök få tag på någon på kommunen som kan svara på huruvida avlopp är på gång och när isåfall

Om kommunen drar fram avlopp brukar dom tvångsansluta alla "drabbade", och då får du kommunalt VA
varesej du vill eller inte, isåfall rä det rätt surt att ha lagt en massa pengar på en annan lösning.

• Gilla
Paco64
  • Laddar…
GlennB GlennB skrev:
Försök få tag på någon på kommunen som kan svara på huruvida avlopp är på gång och när isåfall

Om kommunen drar fram avlopp brukar dom tvångsansluta alla "drabbade", och då får du kommunalt VA
varesej du vill eller inte, isåfall rä det rätt surt att ha lagt en massa pengar på en annan lösning.
Precis vad jag tänkte i min kommun har de tvångsanslutit fastigheter, även obeboeliga sådana.

Om det finns några servitut kan du kontrollera själv på lantmäteriet. Om det finns så är det enligt mina grannar leverantörens skyldighet att det fungerar. Det fanns tidigare ett servitut att jag skulle få vatten av dem men ledningarna är borta sedan innan jag flyttade in så vi fick båda skriva på papper om att servitutet skulle upphöra så de inte skulle bli skyldiga att se till att det fungerar om jag plötsligt skulle vilja ha vatten av dem igen.

GlennB GlennB skrev:

Intressant, det är ju absolut läge att undersöka först då, tack!

C Ceci skrev:
Om det finns så är det enligt mina grannar leverantörens skyldighet att det fungerar.
Det beror på hur servitutet är skrivet.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.