Hej,

ska måla om hela mitt nya hus invändigt i en bruten vit färg. Tak som är blandat gips och trä, ska också målas vitt, vanlig vit.

Har kollat priser hos K-rauta och tänkte fortsätta med att ringa t ex Bauhaus imorgon. Har någon därute precis som jag jagat billig men bra färg och kan tipsa om inköpsställen så vore jag tacksam.

Mvh Martina

Jag kan tipsa om att ett medlemskap i villaägarförbundet ger rabatt hos K-rauta (tror det är 7%).

Du har 20% rabatt hos Flygger färg. Och även 20% hos Alviks färg. Både Flugger och Alvik ligger typiskt över byggkedjorna i pris, men troligen är det bättre färg man får. Man får framförallt väldigt bra rådgivning. med rabatten känns faktiskt inte priserna så hemska.

I en kvalitetsjämförelse så har jag ingen erfarenhet av varken K-rautas färg eller Bauhaus. Jag handlade extremt billig väggfärg på Rusta som jag använde som grundning på gipsskivor innan tapetsering. Blev tvungen att stryka 2 gånger som grundfärg, första strykningen syntes helt enkelt inte (fast det blev billigt ändå). Så man bör nog undvika de mest extremt billiga färgerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.