4 211 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Prisvärd bandsåg
Står i begrepp att utöka min maskinpark med en bandsåg då jag har sett ett behov av en sådan, utför väl inte möbelsnickeri på elitnivå så jag behöver inte någon maskin för flera tusen.
Kollade länge på en CoTech för 2000 kr men förstod av recensionerna att man var tvungen att justera upp den för att det skulle fungera bra, dessutom är min erfarenhet av Clas i sjöns maskiner att de funkar men man är inte riktigt nöjd. Hittade nu en Einhell för 4000 men vet inte hur det märket står sig i kvalitetstesterna.
Någon som har tips på en vettig maskin för max 5000? Och vad ska man tänka på när man köper sig en bandsåg i övrigt då det inte är en maskin jag har någon jätteerfarenhet av.
Kollade länge på en CoTech för 2000 kr men förstod av recensionerna att man var tvungen att justera upp den för att det skulle fungera bra, dessutom är min erfarenhet av Clas i sjöns maskiner att de funkar men man är inte riktigt nöjd. Hittade nu en Einhell för 4000 men vet inte hur det märket står sig i kvalitetstesterna.
Någon som har tips på en vettig maskin för max 5000? Och vad ska man tänka på när man köper sig en bandsåg i övrigt då det inte är en maskin jag har någon jätteerfarenhet av.
Har du ett tak på 5000kr tycker jag du skall hålla koll på blocket. Många lite äldre svenska märken går för den summan. Tex Ejca (då även Lini och Luna, samma fabrik/maskiner).. Dessa är mångfalt bättre än samma prisklass nya maskiner, som görs i Kina eller Taiwan.
Enligt min erfarenhet gäller det för alla bandsågar, oavsett storlek, ålder eller kvalitet.Hennke85 skrev:
Att flytta maskinen från ett ställe till ett annat kan vara tillräckligt för att man ska behöva justera den, oavsett hur bra den varit på den tidigare platsen.
Redigerat:
När ni pratar om att justera, vad menar ni att man behöver göra då? Är ute efter en bandsåg just nu så blev nyfiken.
Klicka här för att svara