Hej! Jag har en äldre bandsåg som kom med fastigheten när jag köpte den. Inte haft igång den då jag inte har någon gammal trefaskontakt, men enligt uppgift av säljaren gick den bra. Nu har den dock stått still ca 8 år. Jag har nu kommit fram till att jag vill göra mig av med den för att frigöra yta och funderar på hur jag gör detta på bästa sätt? Finns det något värde i den? Tips och råd tas tacksamt emot!
Verktygstokig
· Halland
· 8 333 inlägg
Underredet i trä?K kaol2675 skrev:Hej! Jag har en äldre bandsåg som kom med fastigheten när jag köpte den. Inte haft igång den då jag inte har någon gammal trefaskontakt, men enligt uppgift av säljaren gick den bra. Nu har den dock stått still ca 8 år. Jag har nu kommit fram till att jag vill göra mig av med den för att frigöra yta och funderar på hur jag gör detta på bästa sätt? Finns det något värde i den? Tips och råd tas tacksamt emot!
Klart det finns ett värde i den men kanske inte så mycket monetärt.. de ligger ute ibland på blocket för en spottstyver och då går de rätt snabbt, men lägga det ut för 2-3k+ så tenderar de till att ligga kvar länge. Värdet i sågar helt i metall är dessutom bättre.
Klicka här för att svara