Kan/får man klamra prisolrör i tak?
Får man bygga in dom i vägg?
Räcker 10mm prisol till tvättmaskin? :-/
 
ja, ja, kanske.
 
DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
 
Pasta skrev:
DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin.
 
Att bygga in rören är inga problem så länge du inte bygger in kopplingarna !
 
MathiasS skrev:
[quote author=Pasta link=1137545150/0#2 date=1137572477]DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin. [/quote]


Visst kanman få det men ju klenare rör destå värre blir tryckstötarna pga högre hastighet i röret.

/Patrik
 
Pasta skrev:
[quote author=MathiasS link=1137545150/0#3 date=1137573390][quote author=Pasta link=1137545150/0#2 date=1137572477]DN 10 till tvättmaskin är för klent risk för tryckstötar eftesom tvättmaskiner har en magnetventil som öppnar och stänger snabbt.
DN 15 skall det vara.
/Patrik
Jag får faktiskt tryckstötar även med 15-rör från min inte jättegamla maskin. [/quote]


Visst kanman få det men ju klenare rör destå värre blir tryckstötarna pga högre hastighet i röret.

/Patrik[/quote]

Jo jag förstår det.

Får väl montera nån sån där tryckslagsdämpare så är saken ur världen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.